Skulle kunna göra en beräknad jämförelse, med och utan gas trots att det är ganska nördigt. Någon som vill ge förslag på en dagsmeny kall, lätt, ätbar mat?
Jag har spånat litet på olika sker. Mountainhouse har goda frystorkade räkor som med fördel läggs i kallt vatten, som man kan göra en sallad av, med massor av oljig dressing och några knäckemackor till middag.
Äppelsmulpaj med vaniljsås till efterrätt.
Knäckemackor med olika pålägg, jordnötssmör, smör och ost, torkat kött, ölkorv, beef jerky (mums!), till lunch. Till det frystorkade bär, också från mountainhouse, att äta som de är (hydrerade förstås), eller blanda i fruktsoppa, funkar även som mellanmål.
Nötter som mellanmål.
Frukost finns ju massor, och där kan man dessutom ställa gröt kvällen innan, med havregryn och/eller rågflingor, torkad frukt och nötter, torrmjölk och vatten.
Det är bara en första spåning om en dags mat, skall kolla om det finns mer, obekräftade källor säger att cous cous smakar lika bra med kallt vatten, bara att det tar längre tid, men det måste jag prova först innan jag tror det.
Så här skulle jag kunna äta även om jag hade köket bara till kaffekokning, det är liksom ingen uppoffring för mig.