<Nordesjö:>
Jag var tvungen att kolla i din profil, men såg då att du är i yngsta laget. Vi i min generation, var faktiskt bäst på att vara unga dittills, och det är hittills oöverträffat. Just nu är vi bäst på att vara vuxna. Sen är vi dessutom bäst på att vara ironiska också.
Dessutom är vi både perceptiva och relativt snabbtänkta.
Som exempel kan jag nämna ordet keff. Det känner jag till alltsedan sent 80-tal. Jag var ironisk när jag frågade vad det betydde, men vill också med detta accentuera min högre ålder och generationstillhörighet.
Du borde alltså inte ha svarat på min fråga mot bakgrund att jag är en ironiker. Men för all del, jag vitsordar till viss del utläggningen om generation x ovan, och kan också erkänna mig till den, eller åtminstone vara influerad av den. Min ålder är ju inte så väldigt mycket högre än så. Utifrån detta kan jag väl säga att det finns sämre, och mer trögtänkta generationer än de tidiga 70-talisterna.
De, och alla andra ickeironiska, bör dock alltid tänka två gånger innan de svarar. Ironier är inte trevliga att förbigå.
<Inlägget redigerat med tanke på att två nya inlägg hann komma innan detta postades.>
[Ändrat av Mezzner 2005-01-18 kl 21:45]