Vardagspackning?

Jo, jag undrar vad ni har med er som "vardagspackning"? Jag menar det där prylarna som ni inte lämnar hemmet utan. Och vad bär ni det i? Har funderingar på att sätta ihop en lista över EDC-prylar (EDC=Everyday Carry) och det skulle vara kul att höra vad ni släpar på :)

Eh... Plånbok, mobil, nycklar, läppglans, pappersservetter, plåster, säkerhetsnålar och tusen andra saker som ryms i handväskan...

När jag togs in på sjukhus förra året efter en trafikolycka uttryckte en av sköterskorna stor förvåning över att jag inte tagit med mig tandborste och tandkräm. Det ska man alltså alltid ha med sig.
Man vet aldrig vad som kan hända.

När jag togs in på sjukhus förra året efter en trafikolycka uttryckte en av sköterskorna stor förvåning över att jag inte tagit med mig tandborste och tandkräm. Det ska man alltså alltid ha med sig.

Ja, det är ju livsviktigt!
För det första dör man ju efter tre dagar om man inte borstar tänderna med fluortandkräm (borstar man, men utan tandkräm, kan man överleva ca 6 dagar), för det andra finns det väldigt sällan apotek eller småbutiker vid svenska sjukhus.

Fällkniv (Gerber) och Zippotändaren...., förrut ingick snusdosan i "måste ha med" men den kastade jag för ett tag sedan

Det som "alltid" finns med i ryggsäcken är:
Någon form av handskar (beroende på årstid)
Buff
Vattenflaska
Kondomer
Lypsyl av någon form
Plånbok
Compeed plåster
Savett

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg