Vandringssällskap i Halland/Halmstad sökes

Hur är upplägget tänkt?
Distans, terräng o liknande.
Fundera mest på vad som kan behövas packas med..... tar imot att säga det, men har inte varit på bjärehalvön på evigheter....

Hur är upplägget tänkt?
Distans, terräng o liknande.
Fundera mest på vad som kan behövas packas med..... tar imot att säga det, men har inte varit på bjärehalvön på evigheter....

Jag kommer ihåg att jag såg en rundtur på bjärehalvön när jag tittade på turer där i sommars. Ska se om jag hittar den i veckan. Skulle gissa på att distansen blir 20-30 km och terrängen är kuperad. Jag kommer att packa lätt och ha med mat som kan ätas kallt samt varm och kall dricka.

Ska försöka ta reda på mer info under veckan.

Med tanke på årstiden så har vi ju begränsat med tid o iallafall jag klarar inte o hålla något megatempo.... ;-)

Vi får kanske köra den tråkiga varianten att gå hälften av sträckan vi vill gå och sen vända och gå tillbaka...

Det är välkommet med fler vandrare :)

Vet du någon annan lämplig vandringsled på bjärehalvön som är mer lämplig för en dagstur?

Vi kan ju ta en del av skåne eller kustleden, frågan är väl mest hur tar vii oss dit och sen hem??

Jag har tyvärr ingen bil men betalar givetvis för mig. Sist åkte jag med Malin till simlången. Frågan är om hur många bilar vi behöver beroende på sträckan.

Har du bil Mattias?

Utgår man från Båstad kan man hu alltid ta tåg dit men dem går lite sämre tider på helgen (varannan timme större delen av dagen och jag tror första tåget går vid kl 09 så då tappar vi några ljusa timmar...).

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg