Re: TACK!
Kängor är inte klumpiga, men varmt blir det förstås men man har inte direkt AC i gympaskorna heller.
Om du inte tycker att det blir för tungt i ryggsäcken så är det bra att ta med sandaler som du kan använda på kvällen för att vila fötterna och även kängorna.
Vart i Kungsleden har du tänkt att vandra?
Kungsleden har jag vandrat en gång, från Saltoluokta-Kvikkjokk med STF-s regi. Mycket vackert! Dyrt men praktiskt för nybörjare eller för någon som har svårt att övertala kompisarna att vandra.
Ledare, man får tips och råd innan resan (kängor, kläder "ej jeans").
Ett viktigt tips är att du hinner att använda kängorna inkl riktigt bra vandringsstrumpor innan du åker till Kungsleden. Dagsturer men längre sträcka under tiden.underdoggy; sa:Tusen tack för alla engagerade svar! Nu har jag massa mer kött på benen när jag knatar iväg till butiken.
Ni får jättegärna fortsätta engagera er så här kommer lite fler frågor!
Det kommer nog bli Kungsleden som blir målet. Hur blött, stenigt m.m. är det där? (Förstår iof att vädrets makter har en del med i spelet).
Ang. stabilitet, nybörjarfötter osv. så har jag starka ben och vana fötter och både vandrar med hund samt springer många mil i veckan i terräng.
Jag förstår att man inte vill bli blöt om fötterna men det känns så himla klumpigt och varmt med kängor mitt i sommaren även om jag är beredd att investera i ett par om det är det som verkar bäst.
Då det är en helt ny värld för mig med kängor undrar jag vad membranet som nämns är för någonting?
Återigen tack.
MVH Emma
Kängor är inte klumpiga, men varmt blir det förstås men man har inte direkt AC i gympaskorna heller.
Om du inte tycker att det blir för tungt i ryggsäcken så är det bra att ta med sandaler som du kan använda på kvällen för att vila fötterna och även kängorna.
Vart i Kungsleden har du tänkt att vandra?
Kungsleden har jag vandrat en gång, från Saltoluokta-Kvikkjokk med STF-s regi. Mycket vackert! Dyrt men praktiskt för nybörjare eller för någon som har svårt att övertala kompisarna att vandra.
Ledare, man får tips och råd innan resan (kängor, kläder "ej jeans").