Hej igen!
Inga konstigheter längs den planerade rutten, enda lilla passagen som kanske kan kännas lite spännande är vadet över Gåsån ett par km innan Gåsenstugorna. Inte för att det är något speciellt svårt vad, men har man inte vadat innan kan det ju vara lite speciellt.
Givetvis kan du gå turen åt andra hållet om du vill, men jag hade valt att gå som du planerat. Det finns en del fördelar med att gå till Sylarna först. Den största fördelen enligt egen utsago är att du på det sättet har en changs att gå upp på någon av Syltopparna om du får kanonväder dag 2, en helt makalös upplevelse i fint väder
Då kan du ju på ett enkelt sätt bara korta av turen och gå Gåsen - Stensdalen - Vålådalen istället.
Enda kommentaren i övrigt är att jag hade nog valt att avsluta med Vålåstugorna - Stensdalen - Vålådalen istället för att gå via Lunndörren. Tycker att sträckan Vålåstugorna - Lunndörren bitvis är lite trist och Stensdalen är en av mina favoritstugor i fjällen. Men oavsett vilket du väljer kommer du garanterat få en kanontur!
/ Stefan