Vandring kring Vålådalen - sällskap sökes!

Har nu bokat flyget... *nervös*

Hej allihopa!

Ha nu bokat flyget och känner mig plötsligt nervös... Tänk om det är läskigt att vandra själv i fjällen...!? Fortfarande ingen som är sugen på att slå följe? Kan erbjuda ett glatt humör och lagom mkt prat :D

Hej allihopa!

Ha nu bokat flyget och känner mig plötsligt nervös... Tänk om det är läskigt att vandra själv i fjällen...!? Fortfarande ingen som är sugen på att slå följe? Kan erbjuda ett glatt humör och lagom mkt prat :D
Det är befriande och absolut inte läskigt! Det kommer säkert att vara andra personer från Utsidan där samtidigt.

Dina vanliga skor!

Hel allihopa!

Tusen tack för alla svar. Jag kommer nog vandra ensam trots allt.

Jag undrar om ni som har varit kring Vålådalen, Gåsen etc. skulle kunna ge mig lite skotips. Jag har nu ett par Crispin som räcker precis till fotknölarna. När jag köpte skorna gjorde jag det i syfte att ha ett par svala skor och jag har flera gånger använt dem på vandringar med gott resultat.

Nu undrar jag om ni tror att det räcker om jag ska vandra längs med lederna? Eller behöver jag ha ett par högre skor (typ Lunhags eller liknande)? Jag läste att höga kängor är att rekommendera i fjällen men gäller det även längsmed lederna?

Ha en trevlig kväll!!

//Elle
Hej igen!
Jag tycker absolut att du ska använda dina vanliga vandringsskor. Du har dem redan väl ingångna och trivs med dem så varför ändra på ett vinnande lag? Råkar du bli lite blöt så har du goda torkmöjligheter om du vandrar mellan stugorna.
Vill återigen rekommendera sträckan Ammarnäs - Hemavan!

PS. Vålådalen och Gåsen är också fint, men.....DS.

God tur!

All right... Nu har nervositeten lagt sig... Jag menar vad finns det egentligen att vara rädd för; björnar och fjällripor? ;-)

Ripor skall man verkligen vara rädd för! Jag skulle vilja påstå att de är fjällens farligaste djur sommar som vinter, då en halv flock som utan förvarning sprätter upp från sitt gömställe ett par centimeter framför kängan/skidan under ihärdigt kacklande/knarrande kan ge vem som helst hjärtsnörp.

Ripor skall man verkligen vara rädd för! Jag skulle vilja påstå att de är fjällens farligaste djur sommar som vinter, då en halv flock som utan förvarning sprätter upp från sitt gömställe ett par centimeter framför kängan/skidan under ihärdigt kacklande/knarrande kan ge vem som helst hjärtsnörp.

Tusen tack för dessa lugnande ord...

Mördarlämmeln..

Ja och glöm inte heller den nordiska mördarlämmeln. Kan anfalla utan minsta lilla provokation och gnaga i kängan! Sen finns det ju även både Ren och Hare att se upp för......

Hej allihopa!

synd att du inte valde v33 så hade ja hakat på. ha en god tur

vandring

Hej på dig!

Är inte helt säker på vad jag gör v34...
Vore kul att hänga med på fjällvandring runt vålådalen... men ska ev till nordnorge och vandra runt den tiden... men kan ju alltid höras av när det närmar sig så kanske kanske om du fortfarande vill ha sällskap runt i fjällen.

För övrigt är det inga problem att vandra själv heller... riktigt avslappnade faktiskt :)

Det är min plan om jag åker till nordnorge att vandra själv och fiska mig fram i fjällvärlden...

Men hör gärna av dig om jag har glömt bort det *s*

Kanske är några fler som kan haka på... bor ju i Östersund så det är ju inte så långt.

/Krister

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
ABergstrom Vandring kring Kiruna 4nätter. Tips! Fjällvandring 6
westcoasthikers Tips mottages kring vandring i Jämtlandsfjällen + Norska sidan Fjällvandring 3
Kallman Tankar kring planerad vandring Fjällvandring 5
nicko_ 3-4 dagars vandring kring Dividalen (Indre Troms) Fjällvandring 4
Emelie Lovisa Eriksson Vandring kring Abisko Fjällvandring 10
krimyr Vandring kring Åre Fjällvandring 1
aholgersson Funderingar och frågor kring vandring vid Helags Fjällvandring 19
andreasf Fundering kring längd på vandring (halvextrem) Fjällvandring 16
roscar Vandring kring Midsommar vid StoraSjöfallet Fjällvandring 3
Jenny-73 Tips på vandring kring Helags Fjällvandring 10
Olander Vandring kring och på Kebnekaise Fjällvandring 6
MagdalenaS Vandring kring Sylsjön -lite info Fjällvandring 0
Markus_h Vandring kring Tärna - Hemavan Fjällvandring 2
axeknu-2 Vandring kring luleå? Fjällvandring 5
pandeon Rapport från vandring kring Helags och Sylarna Fjällvandring 0
cliff74 Vandring kring Sylarna? Fjällvandring 4
Söker tips om vandring kring Sylarna Fjällvandring 9
Bilder från sommarens vandring kring Zermatt Fjällvandring 0
GenomsnittligSarekLängtare Vandring på Bårddejiegna/Pårtejekna? Fjällvandring 15
EdvinL1 Vandring till Labyrintgrottan Fjällvandring 0
seasteel Förslag på tältplats/vandring i Finnmark? Fjällvandring 0
nellyastrom Riksgränsen-Abisko? Hjälp Fjällvandring 21
Anders.. Vandring och fiske norr om Rogen Fjällvandring 4
sanoj89 Vandring i Norge så nära Göteborg som möjligt? Fjällvandring 3
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 10
Totteman Vandring 2024 Fjällvandring 33
camoscio Vandring för seniorer Fjällvandring 4
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
Sivsdotter Vandring med äldre Fjällvandring 38
hsp Sen vandring början av October Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Cuba Cola Vettigaste miniradion för vandring mm? Fjällvandring 3
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Lasse Be Vandring i Sösjäfjällen Fjällvandring 6
berekson Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan? Fjällvandring 5
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
libo475 Vandring Mittådalen till Fältjägarstugan Fjällvandring 1
Ljung_dalen Vandring från Storlien mot Norge Fjällvandring 1
flindvl Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ? Fjällvandring 28
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Vanni8 Vandring i Norge nära Göteborg Fjällvandring 2
elinalicia Vacker och njutningsfull vandring i svenska fjällen? Fjällvandring 25

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg