Om det var min berättelse du refererar till på Vandringsman så kan jag förklara varför det omnämns buss och taxi.Sen blir ag lite fundersam när jag läser den långa berättelsen från WHW. Är man beroende av taxi och buss för att genomföra vandringen? Skulle kännas väldigt konstigt för mig.
Det är nämligen så att en gång så gick jag en dagsvandring som slutade på en ort där det inte fanns något rum ledigt på det lokala b&b - så jag tog således taxi tillbaka till en tidigare by som passerats någon timme tidigare för att sova. Och morgonen efter tog jag en taxi tillbaka till punkten jag slutade. Detta så att jag inte skulle behöva gå sträckan mellan byarna tre gånger.
En annan dag så bestämde jag mig att gå längre än var mitt inbokade b&b låg i geografin. Så när jag gått några timmar längre än jag behövde, så valde jag helt enkelt att ta bussen tillbaka till min övernattning. Dagen efter valde jag att ta en sovmorgon - så jag tog således bussen tillbaka till den platsen jag slutade dagen innan.
Det är synd att detta uppenbart inte framgår tydligt nog, förstår inte hur man kan uppfatta min text så fel. Men jag ska bättra mig i framtiden om den missuppfattats. Ni är alla välkomna att gå in och läsa (inläggen om WHW), så ser ni att det absolut inte behövs buss och taxi för att gå West Highland Way. Förklaringen till att det nämndes har ni som sagt ovan.