Re: Precis!
Det är en VÄLDIGT bra beskrivning. Svart natt i skogen skrämmer mig inte, det kan som sagt bara kännas tryggt. Tomtar, troll och älvor skrämmer mig inte heller, jag tror de låter en vara ifred om man inte retar dem Människor, däremot kan kännas väldigt opålitliga. Sorgligt, egentligen...
/Christina
jarmo; sa:Mitt självförtroende, när jag sent på eftermiddagen parkerade bilen för att ge mig ut i bushen, var inte längre särskilt stort. Jag vandrade utanför stigen, bort från vägen och stannade inte förrän en kort stund före solnedgång. Först efter att ha spanat av de närmaste höjderna vågade jag slå upp mitt tält vid en bäck. När den kolsvarta natten äntligen bäddade in mig kände jag mig helt trygg. Jag funderade inte ens på pumor eller skallerormar. - Människorna kändes farligare. Den upplevelsen kanske ger en känsla för kvinnors rädsla för opålitliga män.
Det är en VÄLDIGT bra beskrivning. Svart natt i skogen skrämmer mig inte, det kan som sagt bara kännas tryggt. Tomtar, troll och älvor skrämmer mig inte heller, jag tror de låter en vara ifred om man inte retar dem Människor, däremot kan kännas väldigt opålitliga. Sorgligt, egentligen...
/Christina