Hej!
Ska ut och vandra drygt en vecka i fjällen i mitten av juni. Vill höra lite åsikter om det går att vandra med ett par Icebugs. Har surfat runt mycket på forumet men inte hittat något bra svar. Hittade tråden "kängor - behövs dom?", men den var så pass gammal så dessa skorna nämdes aldrig. Icebug Gryllo BUGrip® verkar passa bäst.
Så här står det om skorna:
Specifikationer
Överdel: ProtecPU/Textil med vattenavvisande behandling.
Foder: Snabbtorkande mesh.
Mellansula: Lätt EVA med stabilisator i TPU.
Yttersula: Gummi med 16 karbidstålsförstärkta dubbar.
Egenskaper:
- BUGrip®-teknologi i sulan.
- Mycket slitstark, ickeabsorberande material.
- Penetrationsskyddande lager inuti mellansulan.
- Tunn plösbälg håller skräp borta.
- Vattenavstötande.
- Stötdämpande Squish vid hälen.
- Förstärkt tåskydd.
Vikt: 470 gram per sko i storlek 42.
Skulle helst slippa köpa ett par kängor då jag löper mycket oftare än jag vandrar. Ifall man hamnar i lite blötare och sumpigare mark, klarar man sig då? Komplettera med dammasker? Finns det Vringel/Stukningsrisk?
Ska ut och vandra drygt en vecka i fjällen i mitten av juni. Vill höra lite åsikter om det går att vandra med ett par Icebugs. Har surfat runt mycket på forumet men inte hittat något bra svar. Hittade tråden "kängor - behövs dom?", men den var så pass gammal så dessa skorna nämdes aldrig. Icebug Gryllo BUGrip® verkar passa bäst.
Så här står det om skorna:
Specifikationer
Överdel: ProtecPU/Textil med vattenavvisande behandling.
Foder: Snabbtorkande mesh.
Mellansula: Lätt EVA med stabilisator i TPU.
Yttersula: Gummi med 16 karbidstålsförstärkta dubbar.
Egenskaper:
- BUGrip®-teknologi i sulan.
- Mycket slitstark, ickeabsorberande material.
- Penetrationsskyddande lager inuti mellansulan.
- Tunn plösbälg håller skräp borta.
- Vattenavstötande.
- Stötdämpande Squish vid hälen.
- Förstärkt tåskydd.
Vikt: 470 gram per sko i storlek 42.
Skulle helst slippa köpa ett par kängor då jag löper mycket oftare än jag vandrar. Ifall man hamnar i lite blötare och sumpigare mark, klarar man sig då? Komplettera med dammasker? Finns det Vringel/Stukningsrisk?