Menar du att det är risk för överfall? Inget jag fått höra i alla fall, västerlänningar reser ju bevisligen i området och vandrar i bergen - faktiskt egentligen först nu, för "på min tid" var man var ensam utböling. Problemet är snarast, att man nuförtiden måste ansöka om (och betala för) tillstånd hos den algeriska polisen för att ö h t få röra sig i området. Med allt vad det innebär av byråkrati, väntan och oblyga försök att få lite extra förstärkning av handkassan .Tack för det Joanna! Mycket intressant! Önskar att det var lättare att resa där - som det är nu verkar det som man måste hyra bil/livvakter, typ. En vacker dag, insallah!
Den lilla risken för terrorattentat gäller utkanterna av Alger och andra områden i norr. "Le grand sud" skall vara säkert i det avseendet.
Källan till allt detta är ett par amerikanska vänner som var där för 3 år sedan, och de mötte flera andra västerlänningar.
För min egen del känns det som sagt bara alltför sorgligt att resa dit, allt det hoppfulla från tiden när jag jobbade i landet är borta och mina vänner spridda för vinden, flyktade till Frankrike eller döda. Men du fick mig att längta. En dag i framtiden, kanske. Inshallah.
Senast ändrad: