flyta eller inte flyta...
Det skulle nog bli svårt att "garantera" med tanke på skillnaderna i batterivikt.
Det tyngsta batterisettet vägde ju nästan 25 gram mer och jag kan gott tänka mig att det finns tyngre batterier.
så räkna med minst 50 gram mer (tot ca 80gram).
dvs ca 1/2 dl vatten mer som måste trängas undan.
Då skulle GPS en behöva vara ca 25% större.
för att du skulle kunna vara "säker" på att den flöt.
(157+35 gram = 100%) 100% räknas lite felaktigt som jämnvikt för att vara på den säkra sidan. då börjar vi närma oss 76 versionen i storlek.
När den enklaste lösningen helt enkelt är att köpa lätta batterier eller fästa en korkbit eller något annat som flyter.
fson; sa:hobbes; sa:..om du menar tillverkningsstadiet så är jag böjd att hålla med dig. men det är ju upp till tillverkaren att se vad de tror folk vill ha.
- precis, det var just det som var poängen - hur mycket volym kan egentligen krävas för flytkraften motsvarande "1.2*10^-13 kg" eller vad det nu är?
-Hand upp alla som vill ha en GPS som sjunker..?
Det skulle nog bli svårt att "garantera" med tanke på skillnaderna i batterivikt.
Det tyngsta batterisettet vägde ju nästan 25 gram mer och jag kan gott tänka mig att det finns tyngre batterier.
så räkna med minst 50 gram mer (tot ca 80gram).
dvs ca 1/2 dl vatten mer som måste trängas undan.
Då skulle GPS en behöva vara ca 25% större.
för att du skulle kunna vara "säker" på att den flöt.
(157+35 gram = 100%) 100% räknas lite felaktigt som jämnvikt för att vara på den säkra sidan. då börjar vi närma oss 76 versionen i storlek.
När den enklaste lösningen helt enkelt är att köpa lätta batterier eller fästa en korkbit eller något annat som flyter.