• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Värsta UL-prylen ...men vad är det egentligen?

NU VET JA!

JA har det!!!

Man kan ju kanske fylla den med något spännande, eller varför inte något att leka med!!!!!!

Borde nog ta kontakt med Kinderägg Corp. och sälja in den idén..
 
Man ber någon okänding lägga något i ägget och slå in det i aluminiumfolie - ett sätt att återvinna överraskningen och ta med den på turen mao.
 
Jag skulle försöka få ner en gummibåt i den. Om nu inte det skulle gå så skulle jag använda den som kaffeburk istället.
 
En eloge till alla kreativa sinnen! Håll er på banan så kommer vi nog fram till en bra idé.
(En ganska vettig idé är att helt enkelt ha den som UL-kåsa. Måste se om den klara kokhett vatten, bara)

Kaffeburk är inte heller en dum idé. Problemet är att behållaren ju inte består av "lock + behållare" utan "ena halvan + andra halvan". Volymen för pulverbehållning blir inte så stor, och spillrisken är överhängande.

Viktig info som jag missat:
Den fräna leksaken som var inuti var en tomtesläde och en (gummisnoddsdriven) katapult som skjuter små packet till släden. Jäkligt frän med tanke på att systern fick ett menlöst gosedjur i sin.
 
jamen Martin: där har du ju svaret pà din egen fràga: ta med släden och hela kitet i cylindern, sà har du nàgot att göra under làngtrâkiga vistelser i base-camp!

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
jamen Martin: där har du ju svaret pà din egen fràga: ta med släden och hela kitet i cylindern, sà har du nàgot att göra under làngtrâkiga vistelser i base-camp!

Mvh / Mats

Ja! Eller låna systerns gosedjur!

Man kan ha chips i den. Eller cigaretter om man gillar sånt. Salta pinnar?
 
FJS90-91; sa:
eller så kan man gömma sina värdesaker där och stoppa in den i någon kroppsöppning tex, munnen... Detta gäller framförallt vid resor där rånrisken är stor..


;)

undra om Patric egentligen tänker på något annan kroppsöppning, för så här skrev han till min när jag erbjöd han att prova ett packsystem gratis!

[raderat av admin]

man börjar ju fundera!

/M
 
MikeMike; sa:
FJS90-91; sa:
eller så kan man gömma sina värdesaker där och stoppa in den i någon kroppsöppning tex, munnen... Detta gäller framförallt vid resor där rånrisken är stor..


;)

undra om Patric egentligen tänker på något annan kroppsöppning, för så här skrev han till min när jag erbjöd han att prova ett packsystem gratis!

[raderat av admin]

man börjar ju fundera!

/M

Vilken trevlig rasistisk underton det var i det svaret...
 
Herr Öring.. Man kan hitta rasisitiska undertoner i vad man vill om man försöker, min referens till en arab hade ingen betydelse det kunde lika gärna ha varit en stockholmare, jag ville understryka en poäng i mitt privata mail till Micke, jag är inte och har aldrig varit rasist..

Sedan så är det en laglig fråga: Jag tror inte att det är tillåtet att publicera delar ur en privat mailkonversation på nätet utan min tillåtelse. Jag kommer under dagen att kontakta en jurist i den här frågan.


.
[Ändrat av FJS90-91 2004-01-22 kl 13:48]
 
Fan Patric den var jäkligt bra!!! Vi har garvat fint på jobbet åt din arabanalogi!!! ;)

Keep up the good work Putte!

/ G (som inte garvar åt nån rasistisk underton utan åt den i övrigt mycket välfunna liknelsen.)