• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Värsta UL-prylen ...men vad är det egentligen?

I julas fick jag ett gigantiskt Kinder-ägg av min brorsa. Det fräna var att själva prylkapseln inuti också var gigantisk - en uppskalad version av den vanliga; kanske 15 cm långt med en diameter på kanske 7.

Jag tänkte direkt: "Wow, värsta smarta behållaren för vandring! Den väger ju ingenting och rymmer en hel del!Man kan ha den till... eh... eller typ, säkert skitbra som... äh... men kanske som..."

Vafanken, nåt måste man ju ha den till, och jag kommer tappa klurighetspoäng hos sambon om jag inte kommer på nåt smart.

Så vad säger ni, vad kan man ha en 15-centimeters Kinderäggskapsel till?
 
Flera små kinderägg?

Världens bästa godis!
Fast innehållet i det gula ägget inuti är lite svårsmält...
 
eller så kan man gömma sina värdesaker där och stoppa in den i någon kroppsöppning tex, munnen... Detta gäller framförallt vid resor där rånrisken är stor..


;)
 
FJS90-91; sa:
eller så kan man gömma sina värdesaker där och stoppa in den i någon kroppsöppning tex, munnen... Detta gäller framförallt vid resor där rånrisken är stor..


;)
Det måste väl vara få förutom du, Patric, som kan lyckas trycka in en behållare med längd 15 cm och diameter 7 cm i munnen! :)

/Håkan
 
Hmm... inte så dumt

bash; sa:
Flera små kinderägg?

Faktiskt ingen dum idé - som skyddsbehållare för att med den där lilla extra goda men ömtåliga överraskningen.
(Även om jag personligen inte kan kalla Kinderägg-choklad "gott").
Alltid kul att plocka fram nåt som de andra utropar "Men hur i helvete fick du med dig DEN DÄR i ryggan?!"
Kanske sockervadd?

FJS90-91; sa:
eller så kan man gömma sina värdesaker där och stoppa in den i någon kroppsöppning tex, munnen

Jag betvivlar att ens du är så stor i munnen (eller andra kroppsöppningar). Den är ju större än en handgranat (för att ta en relevant storleksjämförelse :) )
 
Alltså boys, ni skjuter ju lååångt över målet här vá. Det självklara svaret är väl: till ALLT!

1) Packning - en verkliga UL-are har så liten packning att du kan knöla in allt och sen bära ägget på huvet som kvinnsen gör i Afrika. Säger bara Respekt!

2) Kök - du isolerar den med aluminiumfolie och kan sen slänga in diverse brännbart i ena delen och ha den andra som kokkärl.

3) Musfälla - vill du gå lätt gäller det finna sin föda på platsen. Du slänger alltså i en liten ostbit på kvällen och riggar Kinderägget med fjäder och en liten pinne. Mitt i natten säger det pang och sen är morgondagens käk fixat.

Fler förslag?

/ G
 
Re: Hmm... inte så dumt

Nordesjo; sa:
Jag betvivlar att ens du är så stor i munnen (eller andra kroppsöppningar). Den är ju större än en handgranat (för att ta en relevant storleksjämförelse :) )

För en tjôt-r*v som FJS så är det nog inga problem, det är väl bara att välja
;)

Det här kan man ju hålla på med hur länge som helst....
Måste skaffa mig ett liv...
Snart...

Eller ett Kinderägg..
[Ändrat av bash 2004-01-22 kl 10:36]
 
-man kan göra lufthål och ta med sin tama hamster på vandringarna.

-borra en massa hål och göra ett UL-durkslag

-om man borrar ett hål i ändan på den ena samt en massa små i den andra sedan så sätter man i den med ett hål bakåfram i den med massa hål.. VIPS, så har du en mört-mjärde.. UL-fiske

-samla ihop en massa jättekinderbehållare och gör en flytväst..