Åker man bättre på en vridstyv skridsko?
Jag har tittat runt i olika affärer och de Holländska MOGEMA och ZANSTRA skridskorna är avsevärt styvare än de svenska Verkar konstigt att holländarna lägger så stor vikt vid detta om det inte spelar nån roll.? Såg att MOGEMA-skridskon liksom smalnar av mot mitten , altså själva profilen, detta har jag inte sett på nån annan skridsko, vad kan det vara bra för?
Hej alla,
Det är andra gången på ett litet tag då vridstyvhetens lov har sjungits här på Längfärdsskridskoforumet...
Är det verkligen så enkelt att vridstyvare är bättre??
Min spontana reaktion säger mig att det inte är så enkelt, att det kanske antingen är rent individuellt (hur 'skär' just du?) eller rentav ännu mer komplext och ännu mer det-beror-påigt....
Undrar bara nyfiket...
Jag har tittat runt i olika affärer och de Holländska MOGEMA och ZANSTRA skridskorna är avsevärt styvare än de svenska Verkar konstigt att holländarna lägger så stor vikt vid detta om det inte spelar nån roll.? Såg att MOGEMA-skridskon liksom smalnar av mot mitten , altså själva profilen, detta har jag inte sett på nån annan skridsko, vad kan det vara bra för?