Jag undrar hur man lyckas att vara ute och vandra en hel vecka och endast ha 9 kilo på ryggen...
Jag har packat min rygga med BAS-saker som man måste ha oavsett om man är ute en natt eller en månad, dvs liggunderlag, sovsäck, kök och bränsle, hygien/första hjälpen, matlåda med bestick, regnskydd rill ryggan, regnkläder (behövs ALLTID i år...) och liten yxa.
Vikten på detta inkl ryggsäck på 60 liter är precis 9,8 kilo.
VAD GÖR JAG FÖR FEL????
Sedan ska ju mat, vatten och pyttelite extrakläder ner... hundmat har jag inte räknat med då inte alla går runt med det... =) Men utan hundmaten och vatten till jycken blir det i alla fall uppemot 12-13 kilo.
Har alla lättviktsutrustning?
vad väger en "lätt" sovsäck?
vad väger en normal 60-liters ryggsäck?
Jag har packat min rygga med BAS-saker som man måste ha oavsett om man är ute en natt eller en månad, dvs liggunderlag, sovsäck, kök och bränsle, hygien/första hjälpen, matlåda med bestick, regnskydd rill ryggan, regnkläder (behövs ALLTID i år...) och liten yxa.
Vikten på detta inkl ryggsäck på 60 liter är precis 9,8 kilo.
VAD GÖR JAG FÖR FEL????
Sedan ska ju mat, vatten och pyttelite extrakläder ner... hundmat har jag inte räknat med då inte alla går runt med det... =) Men utan hundmaten och vatten till jycken blir det i alla fall uppemot 12-13 kilo.
Har alla lättviktsutrustning?
vad väger en "lätt" sovsäck?
vad väger en normal 60-liters ryggsäck?