Min cykel blev stulen i höstas så det är hög tid att köpa en ny. Den förra var nån Crescent som jag trivdes halvbra med. Skivbromsarna fick jag aldrig att funka överhuvudtaget i princip. Bet knappt något, vettifan varför. Men slipper gärna skivbromsar i framtiden. Sen så tyckte jag att cykeln blev jäkligt svajig när man hängde på två packväskor bak. Kan tänka mig att det blir än värre när packväskor fram också ska på. Beror det på att jag kanske hade en alu-ram? (ingen aning vad för ram det var).
Så det jag vill slippa är problem med skivbromsar och en cykel som känns stabil att hänga på tunga väskor.
Anvädningsområde är långfärdscykling i europa. Blandat underlag, asfalt, grus. Säkert lite off-road bitvis.
Maxpris: Så billig som möjlig, gillar inte att ha dyra saker. (kan sträcka mig till MAX 5000kr) Köper gärna begagnat. Kan man tänka sig att det går att hitta "utrustade" cyklar begagnat nånstans? Med nödvändiga packhållare, väskor och så där.?
Så det jag vill slippa är problem med skivbromsar och en cykel som känns stabil att hänga på tunga väskor.
Anvädningsområde är långfärdscykling i europa. Blandat underlag, asfalt, grus. Säkert lite off-road bitvis.
Maxpris: Så billig som möjlig, gillar inte att ha dyra saker. (kan sträcka mig till MAX 5000kr) Köper gärna begagnat. Kan man tänka sig att det går att hitta "utrustade" cyklar begagnat nånstans? Med nödvändiga packhållare, väskor och så där.?