Hej! Skulle vilja fråga er kloka om råd: är relativ nybörjare och tänker mig att jag äntligen ska köpa egna skidor. Har åkt längdskidor på hyrda dito en del, men skulle gärna ha något som funkar både i spåret och för turer ospårat (typ i fjällen, men av enklare slag - har minimal turerfarenhet). Dvs vill både kunna ta en tur i elljusspåret och kunna åka t ex jämtlandstriangeln i makligt tempo. Prio är att kunna åka där det inte finns spår, så jag tänker typ turskidor som inte är för breda eller på annat vis pajar spåren. Ointresserad av fart och nedför, vill mest bara komma ut i naturen och röra på mig. Förstår att många kommer säga att det är en omöjlig kombination, men jag skulle verklugen vilja undvika att behöva köpa två par skidor. Gärna bra kvalitet (tänker mig att jag ska ha dem länge!), prisvärt, enkel service (vallningsfria? Hudar? Tejp?) Vad skulle ni råda? Någon del man kan köpa begagnat (tex pjäxor?) för att få ned priset? Annat att tänka på? Alla tåd mottages med stor tacksamhet!
Vad ska en nybörjare köpa?
- Trådstartare UndrandeL
- Start datum
Liknande trådar