Vad pysslar de med på Addnature?

Post i brevlådan utan efternamn

Addnature är mitt förstahandsval när det jag vill köpa något och det inte finns att uppbringa där jag bor, så jag finns med i deras kundregister.

Idag fick jag med Posten ett brev med en rabattkupong från Addnature.

Men Addnature hade adresserat det med mitt förnam, gatuadress + nummer, postnummer och stad. Men inget efternamn. Nu finns det 18 lägenheter ”min” gatuadress. Men dom på Posten är det nog som är tillräckligt smarta att hålla reda på vilka som bor i det huset så någon hade skrivit mitt efternamn för hand med bläck på brevet.

Men hur kan någon (programmerare?) vara så klantig att skicka ut post men underlåta att ha med efternamnet?

Någon fler som fått sådant utan efternamn idag från Addnature?

OT: det hade blivit mycket billigare att skicka ett e-mail med koden för att få rabatten än att anlita Posten.

/Per

Problem med Addnature

Jag har under lång tid handlat på Addnature och tyckt att det är en bra affär.

Men vid senaste köpet gick något snett, och trots att jag betalt fakturan fick jag betalningspåminnelse. Jag kontaktade direkt Addnature som sa att detta skulle fixas till. En tid senare (förra veckan) fick jag brev från Inkasso på samma faktura. Jag ringde direkt Addnature som verkade frågande till frågan och kunde se att jag betalat fakturan. Tillslut sa kundtjänst att de hittat felet och åtgärdade det och skyllde på att Klarna hade skickat dubblar fakturor.

Eftersom att jag inte uppskattar att få betalningspåminnelser och var ganska skärrad över att få brev från Inkasso skrev jag för att försöka få klarsida om varför detta hade hänt, samt vad som gjordes för att det inte ska hända igen. Jag har dock inte fått något livstecken till svar. I det stora hela får jag väldigt sällan svar från Addnature nu för tiden.

Jag har påmint dem om detta idag och hoppas att det endast var en tillfällighet att missat att svara.

/Jimmy

Slutar vi alla handla från Addnature, då lär det bli ett rejält tapp, om vi sedan sprider vidare att handla inte där, de är oseriösa då lär de tappa fet mycket.
Så jag kommer att sluta handla där samt funderar på att lägga upp varning på facebook...

Nu har jag väntat 1 vecka på svar och gjort en andra påminnelse ang ärende beskrivet ovan. Jag har inte fått några som helst livstecken från Addnature. Får ni andra svar eller är det endast mig de ignorerar?

/Jimmy

Jag har handlat där flera gånger utan problem , och oseriösa skulle jag inte kalla dem.

De har den service man kan förvänta sig från ett webbaserat postorderföretag
Opersonlig och effektiv.

Känner inte heller igen mig i beskrivningen av strulet hos Addnature - allt har klaffat precis som det ska de gånger jag har handlat av dem.

Handlat mycket hos addnature utan några som helst problem, utan tvärtom: snabba leveranser, bra priser och snabba på att svara på frågor på mail/tele. Har bara positiva erfarenheter av addnature och är numera mitt första val vid köp via nätet i Sverige.

Mvh troswe

Senast ändrad:
Har handlat mycket hos Addnature i många år, det mesta på postorder trots att jag jobbar nära båda butikerna. I mitt tycke är Addnature ett av företagen som gör det möjligt att få en bättre shoppingupplevelse på nätet än i fysisk butik. I princip aldrig strul med leveranser, fakturor eller returer. Däremot håller jag med om att kundtjänsten är dåliga att svara på mail och att det har blivit sämre på sistone, kanske två veckor innan svar senaste tiden.

Om det handlar om så stora fel som betalningspåminnelser och inkasso så bör man nog ringa till man får tag i dom inte chansa med att skriva mail. Det hade jag varit alldeles för orolig för i alla fall..

Mvh / Johannes

Det låter lite som när man diskuterar folks kontakter med Telia. Så länge allt fungerar är folk jättenöjda, men när det blir problem så blir det andra bullar.

Jag tycker nog man ska kunna få klaga på ett företags hanterande av ett ärendenummer, eller fråga om det och det är normalt osv, men om man klagar genom att starta en tråd där man utmålar företaget i helhet som "oseriöst" får man nog räkna med att folk kommer att posta sina "jag har aldrig haft problem"-svar.

Mail är lätt undvika, så jag instämmer i att prata med dem, om inte direkt ansikte mot ansikte så ring & GE DIG INTE, men var saklig ! Ett fysiskt besök (om detta är möjligt) kan ge resultat. Ex., i samband med en KFÖ för många år sedan så tröttnade min pluton på korv, efter närmare 2 veckors korv till lunch & middag dagligen. Jag tog med mig en hundförare & hund, gick till underhållsplatsen och i lågmäld men ändock irriterad & besvärad ton påtalade att "nu har vi tröttnat på korv, en omgång korv till & samtliga hundar i min pluton kommer hitt till underhållsplatsen UTAN förare, & de tycker heller inte om korv, däremot så gillar dem att bita folk". Voila, det blev fläskkotlett till middag !
Nu tycker jag inte du ska hota Addnature, men du ska definitivt prata med dem !!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
greenjuice Tysk textiljätte satsar på Klättermusen Butiker och leverantörer 22
Eärendil North Face butik öppnad på Norrlandsgatan! Butiker och leverantörer 3
dexecupen Ny klätter- & friluftsbutik på Söder Butiker och leverantörer 4
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19
bessepersson Klättergrejer på rockempire.com? Butiker och leverantörer 7
pat2 Tips på skogsskidor Butiker och leverantörer 11
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44
grodanbolle Jag mejlade Sverker på Plus! Butiker och leverantörer 79
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
benjamin Patagonia DAS-parka på nätet? Butiker och leverantörer 5
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
P.D Haglöfs nya ryggor inte på nätet ? Butiker och leverantörer 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg