Man får ofta det man betalar för, så det beror helt på vilka krav du har..
Jag köpte ett Tendon Ambition 9,8mm/60m för ett gäng år sen, det var billigt men inte lika billigt som det här som du frågar om nu. Tror ändå att de är hyffsat jämförbara.
Tyckte om repet från början, det var smidigt och skönt att hantera och kändes tryggt att falla i. Jag klättrade allt möjligt, toprep, sport, trad, multipitch i USA och Norge, lite aid också. =) Använde repet mer eller mindre varje helg under hela säsongen (vår/sommar/höst). Så det blev ordentligt använt men hela tiden väl omhändertaget och i repsäck etc. Men innan andra säsongen med repet var slut så började jag känna mig tveksam till det. Det blev fransigt i ändarna, fick klippa av en bit som var extra uppriven. Det blev stelt, började känna mig osäker till om jag verkligen villa falla i det på trad, kändes mer som en semistatisk lina.. Det blev svarta "bränn" märken här och var som kändes stenhårda på manteln.. Inte så att jag tror att det skulle gå av men det är dags att kassera helt enkelt. Det är slut.
Okej, tänkte jag då, det är så ett rep fungerar. Tack för den här tiden, dags att köpa nytt.
Då köpte jag ett Beal Top Gun 10,5mm/60m. Efter två säsonger med samma "misshandel" eller rentav värre så kändes Beal repet fortfarande nästan som nytt. Det såg fräscht ut, inga konstigheter längs manteln, slätt och fint. Inget mantelkryp, inga platta/mjuka ställen. Det var fortfarande skönt elastiskt att falla i etc, Inte dags att kassera, skulle lätt fått ett par säsonger till ut av det men har inte använt det så mycket sen dess.
Bara mina 2 ören av erfarenhet.
En sak till, en bra impregnering gör mer än bara vattenavvisar. Det gör repet smidigare att hålla på med och motverkar repdrag/friktion i karbiner etc. Gör klättringen skönare helt enkelt. Värt att tänka på.
PS.
Nu är det inte så att jag nödvändigtvis rekommenderar dig att köpa Beal, poängterar bara att det finns olika rep med olika kvalitét osv.