• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad i hela [%&¤#] är poängen...

klingstrom; sa:
Varför inte ta med tyskar på fjälltur, de betalar, bär min utrustning och lagar mat under temat Se hur urbefolkningen i världsarvet semestrar
[med reservation för att ironin inte lyser igenom tillräckligt mycket]

Ett lysande inlägg, Andreas!!

mgullo; sa:
Jag undrar hur eurons kurs mot ål (AUL?) är...

äsch.. du behöver inte bekymra dig för hur många kilo ål du kan köpa för dina euron.. det jävla EU kommer väl att hitta gigantiska mängder acrylamid i rökad ål och förbjuda det.. Men då jävlar så skall snapphanarna resa sig igen, ännu en gång mot övermakten..tvi

(lagom hätskt att börja euro-debatten med?)

FJS90/91; sa:
Nu tror inte jag att någon Törnedaling eller annan fjolla i skinnbrallor och statoilkeps skulle kunna få mig att försvinna med eller utan aåoulaslips... (100kg's skåningar i sombrero försvinner helt enkelt inte hur som helst)
Det är MÄN i skinnbraollor, keps som fördrev de inplanterade vargarna till sydligare nejder så en 100kg skånepåg med ålaslips å sombrero kan väl inte va något problem. Men innan det utbryter ett krig skall jag ta ett smakprov av ålen, inget skall dömmas osmakat. Jag har fan varit till skåne efter en hona men det enda jag fick var sillamacka. Inte dåligt det heller.
Sedan måste jag försvara urspårningen av tråden med att trådens mening var väl just att den skulle vara urspårad, MAO dessto mer ur spår borde väl göra tråden i spår eller?
?????? Jag har väl inte beskyllt dig för att vara urspårare men när du nu säger det skall jag tänka efter, å det kan ta lång tid????
[detta var inte rasistikt menat mot någon minoritet eller mot någon som på annat sätt känner sig kränkt av mina infantila inlägg..]
Jafan, jag tillhör en minoritet i detta land som har lagstadgad rätt att använda mitt tungomål i tal å i skrift. Men jag tar aldrig illa upp, tar inte ens upp ibland. Ei se kannate! // Roland

mgullo; sa:
Ja, med stöd av EU-bidrag dessutom, om man får gissa vad loggan på hemsidan betyder...
Jag ber å Kangosbornas vägnar tacka för ditt stöd i deras kamp att överleva i det karga avfolkningslandskapet. Alla kulturgärningar är av godo om de genererar både bidrag och inkomster.
Innan EU och alla bidrag fanns så överlevde Lahnajärviborna genom att de sålde ett renskinn till varandra en hel vinter. Borde kanske in på överlevnad? // Roland

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg