Ett gäng...
Ville - Golden Retriever
Min första hund, han har lärt mig allt jag kan...
Med honom blev jag intresserad av att träna med hund. Vi har tävlat spår, sök och lydnad. Nu är han på ålderns höst och får hänga med så gott han kan.
Jag och Ville har haft många mysiga tältnätter tillsammans!
Kavu - Flatcoated Retriever
Gillar retrieverlynnet så därför skaffade jag en retriever till. Denna gången så tittade jag mer på vilka egenskaper jag var ute efter. Resutlatet är en fantastiskt vänlig hund som kan jobba hur mycket som helst.
Med henne har jag tränat lite apportering och just nu så är det mest spår, sök och lydnad.
Sneak - Schäfer
Min frus hund.
Sneak har blivit för tidig pensionär pga ryggskada. Hon har tävlar spår och är godkänd i IPO3 (skyddsgren)
Santo - Schäfer
Min frus hund.
Santo är en helsvart schäferhane med ett enorm hjärta för de han tycker om.
Santo är tävlad i spår, sök och svenskskydd. I våras blev han dessutom Svensk Lydnadschampion
Dejta - Schäfer
Min frus hund.
Dejta är just nu bara 7 månader men hon visar hittills goda anlag. Tabnken är att hon ska tränas i den internationella skyddsgrenen Mondioring. Dock finns det inte någar tävlingar i det i Sverige ännu utan man får åka ner till BeNeLux-Frankrike för att tävla. Parallellt så tränas hon i lite grundläggande sökövningar och naturligtvis lydnad.
Son ni kanske förstår så går vå största del av fritiden åt att träna med våra hundar. Det är fantastiskt givande.
Det kluriga är bara dett det finns så mycket man skulle vilja prova på.
Om det går som det är tänkt så ska vi testa lite barmarksdrag med kavu, Sanot och ffa Dejta när hon har vuxit till sig.
Frun är inne på att springa eller köra kickbike, som mtb-motionär så hade jag tänkt spänna hunden för cykeln.