Vad gör ni nu när vintern kommer?

Blir stark inne och åker ut soliga, torra helger. Helst inte för många minusgrader. För repklättring var Bistaberget bra förra veckan i alla fall. Ekoberget och Noret brukar också vara bra.

Bouldringen ute på värmdö brukar vara toppen. Har kört där ute i en meter nysnö och minus tio. Strömma, Lynx och Dog Rock är fina. Kraftstenen är för slopeigt på vintern.

Vintern är inte här ännu, jag jobbar på min bästa gradjägar år någonsin och försöker nu till helgen att jaga svårast graderad trad bestigning någonsin... Håller regnet sig borta en helg till så ska det nog gå...

Vadå "håller sig regnet borta en helg till"? Här i götet har det varit torrt typ 3 dagar sedan september, och alla de dagarna var det renovering, svärmor eller sjukdom i vägen. Var bor du, costa blanca eller? (uttalas "ällärrr")

Hade jag 2010 valt att börja klättra igen och inte bara köpa en massa fina saker: Friklättring och aid på sommaren och aid/ is på vintern. Men fysiken var för dålig så nu har jag några kilo fin klätterutrustning till salu. ;)

Vadå "håller sig regnet borta en helg till"? Här i götet har det varit torrt typ 3 dagar sedan september, och alla de dagarna var det renovering, svärmor eller sjukdom i vägen. Var bor du, costa blanca eller? (uttalas "ällärrr")
Haha... Ok, jag menar att regnat ska hålla sig borta i några timmar denna helg, inte riktigt samma sak :) Runska torkar ganska fort, får jag några timmar med lite vind utan regn så är det värt ett försök. Min smärtgräns för tradklättring brukar ligga runt 4 grader, sen domnar händerna, så det känns som om tiden är lite knapp om jag ska få till det i år.

säga upp sig, släppa lägenheten, sälja allt som säljas kan och dra tre månader till Thailand. vad man gör sen? det får vi se, hur illa kan det gå?

Bra där Mike! (Vad satte du?)

@Luktaftogen: Fysiken är aldrig för dålig! Det är knäckande att inte vara i näheten av vad man 'är van vid', men har man dett i blodet och kan glömmaa det är det alltid värt att åka ut en dag närsomhelst bara för att det är kul :)

Så där ja, vintern kan komma nu :)

Med tanke på ett uruselt klätterväder här i Göteborg i princip ända sedan sommaren så får det allt bli utomhusbouldrat varje torr helg denna vinter. Okej, är det kallare än sex-sju minusgrader så får man överväga, men det kan ju lika gärna ligga runt nollan hela vintern och då är det bara att köra. Som föräldraledig har man ju lyxen att kunna ta tillvara dagsljuset också. Fettot på Hönö gav t ex med sig vid en blixtattack under sonens lunchlur. :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg