Tror mer på bilen som drivs av luft. www.theaircar.com
/J
/J
Inom 5 - 7 år kan Nordpolen´s istäcke vara helt borta sommartid sa Al Gore i sitt tal i Svenska Riksdagen i förmiddag´s.
Tror mer på bilen som drivs av luft. www.theaircar.com
Den här elbilen, Think, går 90-180 kilometer på en laddning. Längre med sommardäck utan värme, kortare med vinterdäck och påslagen värme.
Jag har alltid strävat efter att bo nära där jag jobba.
Ni ska vara glada för att arbetsgivaren inte flyttat utomlands, så länge det varar...Men vad ska vi som har arbetsgivare som flyttar göra? Min arbetsgivare flyttade från nora delen av stockholms innerstad till sydöstra förorterna för ett årsen. Ska jag byta jobb då?
Om "alla" i mitt samhälle där man sällan har mer än 1-2,5 km i någon rikning att färdas lät bilen stå i stället för att som oftast transportera enbart sej själv och inget mer till och från jobb,lämnar jobbet för att köra barn till skolan etc,så skulle det vara märkbart bättre luft och bränsleförsäljningen skulle gå ner märkbart.
Om det ska bli någon radikal förändring så måste vi ju lära oss att tänka på ett helt annat sätt än vad vi gjort dom senaste 250-åren !
Vad jag ville illustrera här är att det trots ambitioner inte alltid är lätt att leva som man lär; vad som krävs är statliga och i vissa fall överstatliga interventioner. Men tyvärr tvingar världens "ledare" (chefer...) mig att bli civilisationspessimist eftersom allt viktigt kohandlas bort på Tillväxtens altare. Så man får väl sjunka ner i soffan/sovsäcken med ett glas ekologiskt vin och läsa von Wright och i alla fall glädjas över att det fionns briljanta analyser av eländet.
Jag tror inte att bilen som transportmedel nånsin kommer att försvinna. Vi måste däremot sluta ta bilen för given, och bara använda den när det verkligen ger nytta.