Varför 14? jag kör max 3h för både fläsk och kyckling på 150 grader i lergryta.Pulled pork, 14h i ugnen
-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad blir det till middag idag?
- Trådstartare lsjonsson
- Start datum
Renskav i grädde och pottis till.
Kör under 100C och nej egentligen behöver den inte vara så länge men tycker (personligt tyckande) att den blir bättre.Varför 14? jag kör max 3h för både fläsk och kyckling på 150 grader i lergryta.
Vanesak också vi gjorde så på lunchrestaurangen jag jobbade på. Sisten ut sätter på ugnen första in stänger av.
Den föll isär bara man tittar på den. Lägger den i ugnen innan jag lägger mig (och dottern vaknar bara 1-2h senare så den är inte helt obevakad)
Blir lite avundsjuk på alla er med tillgång till viltkött. Här finns det knappt att köpa och vi har inga kontakter...
Idag har sonen bestämt middagen; taco...
Älgstek och pottis....måste ju bli av med kött så det finns plats i frysen för jakten börjar igen snart.
Går ju och beställa på nätet..kanske?Blir lite avundsjuk på alla er med tillgång till viltkött. Här finns det knappt att köpa och vi har inga kontakter...
Senast ändrad:
Hej Karolina,Blir lite avundsjuk på alla er med tillgång till viltkött. Här finns det knappt att köpa och vi har inga kontakter...
Om du vill så kan jag ordna en hel ren åt dig på ärligt sätt. Ej tjuvskjuten.
Det värsta är väl transporten om du inte kommer upp och hämta den.
Jag känner renägare i Kalix koncessionssameby och dom slaktar renar el. skickar iväg dom på slakt. Gott kött. Nästan som viltkött.
Är du intresserad av vildsvinskött? Jag vet ej var du bor men jag har kontakter ner igenom landet som jagar vildsvin. Köttet är trikintestat. Ta det via pm om du är intresserad.
Det svåra idag är och hitta en ren som inte matats med pellets som vissa gör för jämnan så viltsmaken är borta i stort på många renar.
Det svåra idag är och hitta en ren som inte matats med pellets som vissa gör för jämnan så viltsmaken är borta i stort på många renar.
Ja, efter den här senaste vintern har ju många renar blivit stödutfodrade med pellets.
Nuförtiden så matar ju dom för jämnan vissa i alla fall.....finns inga bra väderförhållanden säger dom för renarna mera?Ja, efter den här senaste vintern har ju många renar blivit stödutfodrade med pellets.
Kokar i alla fall hjortonsylt skall grädda plättar någon dag.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg