Upptäckte dessa i min lägenhet för en månad sedan. Brydde mig inte så mycket först, tänkte att det kanske bara var nån random som råkat flyga in eller nåt, så jag släppte ut dem. Men nu har jag börjat inse att det inte är någon enstaka, utan många. Inte sett några larver eller nåt, utan bara dessa. Vanligen brukar det vara en som flyger runt min sänglampa på kvällen innan jag ska gå och lägga mig. Alltid bara en. Annars brukar jag hitta dem lite här och var på väggarna i lägenheten. Alltid en och en.
Har fångat 3 st i ett glas. Har provat mata dem med corn flakes, ketchup, papper och bovete. Dom verkar inte gilla något av det. Har nu lagt i lite ull och ett hårstrå. Få se vad dom tycker om det.
Dom är typ mellan 2-4 mm långa. Alla har samma textur (se bild 1). Definitivt någon form av skalbagge.
Här är några foton (tagna med iPhone så sugig kvalité, men hoppas det går att urskilja något):
Vad är det för något?
Har fångat 3 st i ett glas. Har provat mata dem med corn flakes, ketchup, papper och bovete. Dom verkar inte gilla något av det. Har nu lagt i lite ull och ett hårstrå. Få se vad dom tycker om det.
Dom är typ mellan 2-4 mm långa. Alla har samma textur (se bild 1). Definitivt någon form av skalbagge.
Här är några foton (tagna med iPhone så sugig kvalité, men hoppas det går att urskilja något):
Vad är det för något?