utegrill inte engångsgrill

Hej!

Jag paddlar kajak och vill lyxa till livet och grilla ibland. Vikten är inte begränsningen, det är snarare packluckorna på 24cm i diameter. I värsta fall kan jag fästa grillen på utsidan. Jag tänker mig att det är fler än jag som vill ha en portabel, smidig grill även om det inte handlar om kajak? Har ni några tips?

Jag inleder själv med att tipsa om pop-up-grillen som bl.a säljs på Clas Ohlsson (men som är för stor för mina packluckor)
http://www.popupgrill.com/

Mitt aber är att det ofta är stenhällar som ska skyddas från eld. Ihop med det hopfällbara sållet funkar ju ditt förslag Nermander. Jag har kikat på gallret flera gånger tidigare men inte varit imponerad eftersom det förutsätter att man kan elda på marken som jag helst vill upp från om det finns fnösketorrt gräs i närheten.

@nermander

Var det inte några som bashade det där ihopfällbara gallret rätt hårt eftersom det var instabilt och lite väl mycket plockepinn för att få ihop det? Dessutom dyrt...

@MyranEva
Ok, då får jag hoppas på en recension från nån annan, den såg jäkligt bra ut som utflyktsgrill, men jag har stött på alldeles för många grillar gjorda i så taskigt stål att de havererar efter några få eldningar för att ha riktigt lust att shoppa utan att hört från nån annan som redan testat :).

Jag kan tipsa om den här grillen

http://www.dx.com/p/camping-stove-bbq-grill-with-carrying-bag-black-111916#.U3ne4ygUEtE

Jag köpte min i sverige ombrandad som Sagaform får några år sen, men den går säkert att hitta på annat sätt också.

Packmåtten som står på sidan kan jag inte gå igod för. Min känsla är att den är lika stor som en A4-pärm med trärygg, men jag kan väl mäta den om det skulle vara intressant.

Liten och lätt är den i alla fall, och klart användbar om vi rör oss på engångsgrill-territorium. Klarar inte på nått sätt av att konkurrera med en "riktig" grill.

Kolla på grillen som heter son of hibachi. En praktisk hopfällbar historia. Har ingen själv men flera bekanta som har den och är nöjda

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

@henkebmtb nu börjar vi komma närmare, det är väl preciiiis att den går ner i luckan på kajaken (om den ens gör det). Gillar övriga förslag, det finns uppenbarligen en del på marknaden och svårigheten blir ju, precis som på en engångsgrill, att få till en yta så det går att grilla till åtminstone två personer.

popup har jag haft ett tag och säkert grillat i 30-40 gånger. Den funkar riktigt bra, en stor fördel är att man kan packa den med tändkudde och kol/bricketter så den är redo att användas.

Nackdelar:

Det undre gallret börjar böja sig men det brukar ju även hända på dyrare webergrillar
Den är ytbelagd med teflon, i reklamen påstås det att teflon tål värmen men det gör det så klart inte. Jag diskuterade med designern förra året om han inte kunde göra en "lyx"-variant i rostfritt, han lät positiv men jag har inte sett någon ny version.

Trots nackdelarna ger jag den 4/5 i betyg.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg