Ibland stannar jag upp lite och tänker på hur "coolt" det är med ett sånt här forum, här sitter vi utspridda över hela klotet och pratar klättring med varandra, ganska fantastiskt egentligen!
Det viktiga med all klätterutrustning är att man vet hur den funkar och vilka begränsningar den har, det värsta jag vet är generella råd och tips som t.ex -"den här e grymt bra til aid o sport men absolut inte till trad" osv osv...
peace
Nu är jag helt med igen!! Jag är en omständlig och tjatig typ, men just förenklingar har jag svårt för eftersom de alltid utmärks av brister. Förenkla kan man göra åt den som blir förvirrad av alla om och men, och där man kan förutse precis på vilken sett ett förenklande råd kommer att omsättas. Oftast är dock det bästa svaret i klättersammanhang detsamma som i juridiska sammanhang; -Det beror på.
Så den sista meningen håller jag alldeles helt med om!!
Liksom den första! Slås alltjämt med viss regelbundenhet av att internet är fantastiskt, fast jag köpte mitt första privata modem och internetabonnemang under tidigaste nittiotalet. Ofta är det dessutom just forum som är fantastiska källor till allsköns information, alldeles oavsett om man nu är med i diskussionen eller bara letar just info. (Sen kan jag inte bortse från att du kanske ironiserar över det ocoola i forumbeteenden... men...)
Senast ändrad: