När jag skulle registrera navigatorn på MyGarmin höll det på att gå illa. Först och främst gällde det att hitta serienumret. Jag hittade ett som var misstänkt likt ett serienummer men det var redan registrerat. På MyGarmin har de en hjälpfunktion där man kan läsa vart serienummret står på de olika enheterna. Nüvi 760 fanns naturligtvis inte med. Jag kollade på 720 istället och fick då veta att det fanns att finna på enheten. Ja, det hade jag kanske redna listat ut. Jag testade ett annat nummer jag hittade efter att stoppat in den i ett mikroskop. Då fick jag veta att det var en GPS 18 jag höll på att registrera. En snabb googling på "GPS 18" visade att det var någon form av mjukvara. Snabbt tillbaka till svepelektronmikroskopet, öka förstoringen lite och si... istället för 8 stod det bokstaven B.
Personligen tycker jag att det är skandal att det skall vara så lätt att av misstag registrera fel enhet. Garmins enheter känns bra men man får inte vara helt ding i bollen för att kunna använda grejerna eftersom man måste lista ut rätt mycket själv.
Personligen tycker jag att det är skandal att det skall vara så lätt att av misstag registrera fel enhet. Garmins enheter känns bra men man får inte vara helt ding i bollen för att kunna använda grejerna eftersom man måste lista ut rätt mycket själv.