Uppdatera karta till Garmin nüvi 360T

Senast ändrad:
Den har jag missat. Den verkar ha allt som 660FM har plus lite till och till ett lägre pris. Vad är haken? Dessutom slipper man en utfällbar antenn. Har de saftigare marginaler på Nüvi 660FM somär ny? Får kolla upp den. Tack för tipset.

Angående supporten så är det beklagligt. Men jag vill inte välja en sämre produkt för att generalagenten eller tamburmajoren har dålig attityd. Men detta får jag kanske äta upp när den börjar krångla. :D När jag frågade om uppdateringen via deras mailformulär fick jag inte något svar.

Det är nog ingen hake med 760:in, den är nyare, kom i september, 660FM har funnits sedan april.

se test: http://www.gpsmagazine.com/2007/10/garmin_nuvi_760_review.php

Idag mejlade jag frågan, om vilken kart-version Nüvi 760 levereras med, till inWarehouse och Dustin.

InWarehause svarade att de inte visste, men om det inte var den jag ville ha, var det öppet köp till den 15:e jan.
Så nu väntar jag in svaret från Dustin också, så får vi se.

InWarehouse 3790:- 2+1 års garanti (?)
Dustin 3995:- 3 års garanti

Det kliade i musklickarfingret i gårkväll. Det var väl tur att det kliades mer på benet så att fingret var för upptaget för att klicka iväg en beställning. Men nu finns det ju inget att tveka på.... tror jag. :D

Den monteringen var snygg. Men en annan får ju hålla till godo med en S70 från 1998. Men det borde inte vara omöjligt att slöjda till den så att den passar i min bil. Jag får väl vänta några månder tills skroten börjar få in lite krockade bilar med denna lösning. Volvo måste ha tweekat operativsystemet i navigatorn för att få in sin logga. Undras hur de gjort det? Hm... då skulle man kunna lägga in vilken bild som helst... Jag hade ju knäckt grabbarna i en viss volvoklubb om jag fått in Volvos logga i min navigator... men eftersom Volvo inte ger mig ett öre för den reklamen kan jag tänka mig roligare bilder. :D

Den har jag missat. Den verkar ha allt som 660FM har plus lite till och till ett lägre pris. Vad är haken? Dessutom slipper man en utfällbar antenn. Har de saftigare marginaler på Nüvi 660FM somär ny? Får kolla upp den. Tack för tipset.
Möjligen finns en liten "hake" , 760:in saknar AC-adapter för 220V.

Har Du köpt dig en som julklapp ännu?

Hm... varför i helsefyr skickar de inte med en laddare? Ja ja, jag får väl ladda via USB.
*Kollar Garmin.se:s hemsida*
Menvaffnaihelvette!!! Det verkar man inte få med heller::? Det där är så självklara tillbehör att jag har utgått från att det följt med. Det ingår ju i sämre och billigare modeller. Nu blir jag upprörd! Det är som att köpa en bil som inte har något påfyllningsrör för bränsle.

Julklapp och julklapp... GPS är visst årets julklapp sägs det. Jag beställde min Nüvi 360T innan jag vissta att en GPS var the shit för denna jul. Jag beställde den i fredags så den borde dyka upp på torsdag eller fredag. Hoppas det är någon på jobbet som kan ta emot den bara.

Jag tror och hoppas att de skrivit fel på sin sida och att laddare och USB-kabel ingår. Annars har de seriöst hål i huvudet, de där på Garmin.

Enligt Garmin.com får man med följande:
nüvi 760
Preloaded City Navigator® NT for North America or Europe (full coverage) or other country (click versions tab to view all)
FM traffic receiver with vehicle power cable
Real-time traffic services*
Vehicle suction cup mount**
USB cable
Dashboard disc
Quick start manual

Jepp, USB-kabel skall ingå. Undras varför jag känner mig skeptisk..?

Hm... varför i helsefyr skickar de inte med en laddare? Ja ja, jag får väl ladda via USB.
*Kollar Garmin.se:s hemsida*
Menvaffnaihelvette!!! Det verkar man inte få med heller::? Det där är så självklara tillbehör att jag har utgått från att det följt med. Det ingår ju i sämre och billigare modeller. Nu blir jag upprörd! Det är som att köpa en bil som inte har något påfyllningsrör för bränsle.

Julklapp och julklapp... GPS är visst årets julklapp sägs det. Jag beställde min Nüvi 360T innan jag vissta att en GPS var the shit för denna jul. Jag beställde den i fredags så den borde dyka upp på torsdag eller fredag. Hoppas det är någon på jobbet som kan ta emot den bara.

Jag tror och hoppas att de skrivit fel på sin sida och att laddare och USB-kabel ingår. Annars har de seriöst hål i huvudet, de där på Garmin.

Enligt Garmin.com får man med följande:
nüvi 760
Preloaded City Navigator® NT for North America or Europe (full coverage) or other country (click versions tab to view all)
FM traffic receiver with vehicle power cable
Real-time traffic services*
Vehicle suction cup mount**
USB cable
Dashboard disc
Quick start manual

Jepp, USB-kabel skall ingå. Undras varför jag känner mig skeptisk..?

Strömskabel ingår:
"FM traffic receiver with vehicle power cable "
är en kombinerad strömsladd och antenn för TMC-mottagaren. Har en sådan till Streetpilot c510, fungerar bra. Jag tycker inte det är en så stor förlust att adapter för 230 V saknas. Dels kan man ladda via USB och vill man verkligen ladda via 230 V kan man köpa adapter från 12 V till 230 V, t ex denna:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=260500
Kan säkert finnas billigare och/eller bättre någon annastans.

Var inne och hämtade den idag. Mycket riktigt, 230 V-adapter ingår ej. Men det spelar mindre roll. Möjligen att en sådan laddar snabbar än USB. USB-kabeln ingick för övrigt. Döm av min förvåning när jag konstaterade att det varken var City Navigator 8 eller 9 i den. Det var version 7!!! Näe, skojar bara. Det var version 2008. De hade till och med fått med bron över Munksjön i gamla Jönköping. Nu skall jag bara lista ut hir man får den att lira mp3-filer. Rent spontant tycker jag att det är en miss att jag måste bläddra bland en massa menyer för att ändra belysningen och ljudet. På min förra navigator (Nüvi 360T) duttade man till på på/av-knappen för att komma in i menyn för ljus och ljud. Smidigt. Det är möjligt att det finns ett enklare sätt, jag har inte konsulterat manualen än så jag skall väl inte vara så snabb i att döma. :D

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
forslund Uppdatera csx60 Navigering 2
Chrille74 riktig karta och kompass runt halsen Navigering 26
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 3
manlan Karta för paddling 1:25000 Navigering 5
swimwhizz App för att lägga bild över karta. Navigering 9
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
Robban3000 Alpha 100 ladda karta till sdkort Navigering 1
FDWCARL Lantmäteri Karta, ViewRanger Navigering 35
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
Totteman Elektronik som komplement till karta Navigering 12
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
SEHLBERG Topografisk karta Pro V6 Navigering 8
Nordiska Motorcyklister Fysisk karta till digital - Överföra Navigering 11
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
wisher Visa karta i basecamp från montana? Navigering 1
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
gundj Karta Jotunheimen Navigering 1
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15
Mahok Centrerad karta Navigering 10
Vintervilan Bra skala på karta? (Besseggen) Navigering 7
KGoransson Önskar råd ang karta för cykling Navigering 25
stenblock Hitta.se nya "Frilufts"-karta Navigering 3
vojma Kvalité på medföljande karta i Garmin Montana 650T Navigering 6
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Vinylbrus Karta över Rago nationalpark Navigering 2
Davva2 Karta över Estland till Garmin Navigering 11
Pathag konvertera spår till karta Navigering 4
johnliungman Vad ska vara upp på en karta på en skylt Navigering 29
joask202 Vilket rasterformat till smartphone? Navigering 8
wistrom Digital karta blekingeleden Navigering 3
Karpaterna.se GPS-karta över fjällen Navigering 21
Glännman Vilken karta för Härjehågna Navigering 2
tango Vilken tyvek-karta över Blekinge? Navigering 1
eritho Karta från SD till dator (BaseCamp) Navigering 16
chrsan hur ser man karta på sd kort i Basecamp? Navigering 3
pby Behövs karta och kompass längre? Navigering 68
olaham Slumpmässig vridning av karta Navigering 16
Lars_P Vilket underlag till karta i GPS? Navigering 4
Cypern50 Cypern Karta Garmin Navigering 2
majjen Hur överföra koordinater till karta? Navigering 30
avslutatmedlemskap130327 Aktivering av karta Bootcamp Navigering 1
kanis Dålig karta i dataprogrammet MapSource (har en Garmin Etrex Legend Hcx) Navigering 5
sagoskog Överföra scannad karta i GPS Navigering 2
crille30 Nokia N900 karta? Navigering 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg