Man betalar för ett märke och en livsstil som dom försöker skapa av såpbubblor... Dom har verkligen tappat verklighetsuppfattningen när det gäller prissättningen! Och allt för en liten löjlig symbol...
Se bara på deras Anorakar etc. som ligger runt 4000/4500kr och som är gjorda i deras G-1000 väv (65% polyester, 35% bomull) och som bara klarar av maskintvätt på 40C° grader och Ingen torktumling enligt dom! hmmm...
Polycotton, finns inget speciellt med den väven, billig att producera och en ganska vanlig blandning i diverse kläder idag och som tål minst 60° grader tvätt och torktumling på låg/medium värme utan några som helst problem, så tvättar jag mina polycotton kläder...
Nä FR har jag bojkott sedan 15~20 år sedan då dom började tappade all verklighetsuppfattning... och började vända sig till "Hipsters" och tappade fotfästet för tillverkning av kläder för och till den normala friluftsmänniskan. FR hör hemma på Stureplan idag!
Finns så mycket annat att välja på i dag som håller mycket hög kvalité och är t.o.m bättre än FR och till ett pris som speglar verkligheten och som inte är ett luftslott.
Jag tror FR tänker så här att deras potentiella kunder tänker om deras produkter: Är det svindyrt, ja då måste det ju vara svinbra!", "Varför annars skulle det kosta skjortan!"
FR har "en räv bakom örat" och Vill man ha en liten räv på sina kläder och betala för det, så varsågod...
Mvh troswe