Underställ för 4700 - nån som är sugen?

Man betalar för ett märke och en livsstil som dom försöker skapa av såpbubblor... Dom har verkligen tappat verklighetsuppfattningen när det gäller prissättningen! Och allt för en liten löjlig symbol...

Se bara på deras Anorakar etc. som ligger runt 4000/4500kr (...)Mvh troswe
Och som dessutom är tillverkade i KINA =0 !!!
 
Förutom Per så erkänner jag mig skyldig för att handlat från Åke Nordin, på 60-talet sydde han själv och sålde via utställningar i idrotts och skidbodar, jo tälten stog på gräsmattan utanför.

Han var då glad att sälja till rimliga pengar och klart lätta och inovativa prylar.
Under flera år bytte jag idéer och utförandevariationer med honom han svarade själv och sponsrade mig med lite råvaror samt reservdelar när det behövdes.

Men allteftersom åren gick blev hans prylhunger och priserna allt högre.
När min dotters byxor av hans märke föll isär pga fel tråd i rätt tyg slutade vi handla FRs utrustning. Den äldre håller än!

De lurade in mig på lättvikt och komfortablare turer, ingen dålig sak.
 
Redan på 70-talet fanns en rolig skröna om Åke N. Det sades att han åkte runt i fjällen med sin helikopter och så snart han såg någon vandrare med Fjällräven-prylar landade han i närheten och sprang fram och sa: "Nu vet ni varför Fjällräven är så dyrt!"

För att återgå till ämnet. Helt sjukt överpris. Du kan tex få en Icebreaker Tech Top för 995:- Med blixtlås istället för knappar, hög krage och tumgrepp. Och då är ju inte Icebreaker något lågprismärke direkt,..
 
Redan på 70-talet fanns en rolig skröna om Åke N. Det sades att han åkte runt i fjällen med sin helikopter och så snart han såg någon vandrare med Fjällräven-prylar landade han i närheten och sprang fram och sa: "Nu vet ni varför Fjällräven är så dyrt!"

För att återgå till ämnet. Helt sjukt överpris. Du kan tex få en Icebreaker Tech Top för 995:- Med blixtlås istället för knappar, hög krage och tumgrepp. Och då är ju inte Icebreaker något lågprismärke direkt,..

Nu är det sonen Martin som är vd efter sin far. Martin har arbetat inom finanssektorn innan han mer aktivt klev in i koncernen Fenix Outdoor som han nu är majoritetsägare av.

Jag vart nyfiken vad som ingår och hittade detta på deras hemsida;

"Koncernen är organiserad i två rörelsesegment: Brands och Retail. Brands utvecklar, tillverkar och säljer utrustning för ett aktivt friluftsliv genom de egna varumärkena Fjällräven, Tierra, Primus, Hanwag och Brunton. Retail-segmentet, Frilufts Retail Europe (”Frilufts”), driver outdoordetaljisterna Globetrotter, Naturkompaniet och Partioaitta. Dessa två rörelsesegment stöds av koncerngemensamma funktioner för ledning, ekonomi/finans, IT, hållbarhet (CSR/CSO) och logistik."

Räven från Ö-vik har gjort en lång vandring ända till Zug i Schweiz.
Den lilla "Stureplansräven" kilar iallafall glatt vidare.
 
Med risk för att vara uppenbar, Fjällrävens nummer-kollektion är inte till för folk som vill idka friluftsliv utan riktad mot de som vill skryta. Rika hipsters på Södermalm som vill komplettera sin åttamiljonerstvåa med en schysst garderob. Bläddra i valfritt nummer av King för att se dyra kläder. King hade en outdoorspecial för något nummer sedan. Inga problem att köpa en anorak för 15.000 kr om man känner att man har för mycket pengar. Börja på NK och fortsätt till Biblioteksgatan.
 
Med risk för att vara uppenbar, Fjällrävens nummer-kollektion är inte till för folk som vill idka friluftsliv utan riktad mot de som vill skryta. Rika hipsters på Södermalm som vill komplettera sin åttamiljonerstvåa med en schysst garderob. Bläddra i valfritt nummer av King för att se dyra kläder. King hade en outdoorspecial för något nummer sedan. Inga problem att köpa en anorak för 15.000 kr om man känner att man har för mycket pengar. Börja på NK och fortsätt till Biblioteksgatan.

Halaj!

Jo, men det är åndå lite konstigt. Att det här understället mest används för vinterpromenader på Djurgården står klart. Men det är ju ett underställ??!! Vad är det för mening att köpa plagg där 3/4-delar av priset består av logotypen, när den ändå inte syns?

//T
 
Halaj!

Jo, men det är åndå lite konstigt. Att det här understället mest används för vinterpromenader på Djurgården står klart. Men det är ju ett underställ??!! Vad är det för mening att köpa plagg där 3/4-delar av priset består av logotypen, när den ändå inte syns?

//T

Men vad händer när väl kallingen med den lilla räven blottas...😍
 
Tack för uppmärksammandet. Kommer aldrig att bli en fjällräven produkt till bland mina grejer i alla fall. (Inte för att det finns så många just nu heller.) 😡
/Kenneth
 
Tack för uppmärksammandet. Kommer aldrig att bli en fjällräven produkt till bland mina grejer i alla fall. (Inte för att det finns så många just nu heller.) 😡
/Kenneth

Vanligt idag att generalisera fåtalet till att gälla hela gruppen. Fördom kallas det. Skilj på Fjällrävens nummerkollektion och övriga produkter. Förstnämnda undvikes. Sistnämnda ofta bra och värda sitt pris.
 
Om man nu säljer en produkt till ockerpris så väljer iaf jag att bojkotta den producenten. För det är verkligen OCKERPRIS det handlar om med råge. Sen om övriga produkter är värda sitt pris kan även det diskuteras. I vissa fall möjligt och förmodligen i vissa fall inte. Med det står ju var och en fritt att göra som man vill.
/Kenneth
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
belcanto 100% merinoull i underställ? Kläder 56
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Chevalier Varför färre underställ med polokrage? Kläder 10
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Wolfred Underställ Kläder 3
Almasfar Råd om underställ Devold/Woolpower Kläder 8
Mr. T Thermo-underställ. Kläder 11
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Seebra Underställ, temperatur och fukttransport Kläder 33
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
staffan.rosvall Underställ med lång passform? Kläder 8
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
fotografiskt Riktigt varmt underställ Kläder 16
Urwaldjaeger Woolpower-underställ att sova i Kläder 14
EricG Vilket underställ? - Trött på att vela mer! Kläder 38
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
pelka Merinoull underställ? Kläder 64
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
orjanraberg Underställ i Coolmax? Kläder 2
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
Demogorgon Underställ Kläder 9
filippus Underställ, byxa och ryggsäck Kläder 6
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
AndersOleander Tvätt av underställ i merinoull Kläder 7
fuzzyl underställ sommartid?! Kläder 25
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16
oberg_niklas Underställ i ylle eller delar där av Kläder 30
xtrem Ull underställ inför vintern! Kläder 2
sajberjohan Taigas Underställ Kläder 0
Gotlandrunt Mörkblått underställ med vita ränder Kläder 2
henkepenke86 Var köpa Helly Hansens underställ i Göteborg? Kläder 2
grodanbolle Ullmax underställ, vikt? Kläder 43
sverigeturist underställ - tips från tyskland - nya utveckling Kläder 5
zvalan Underställ i siden/ull kombination? Kläder 12
glanne Klättermusens ull-underställ Kläder 1
Egel Devold underställ Kläder 3
bouic Underställ i Ull Kläder 16
sajberjohan Underställ av ylle Kläder 16
cayenne Bra underställ? Kläder 19
sandwichman underställ i coolmax? Kläder 1
Picolina McKinnley som underställ Kläder 6
david78 Underställ för barn? Kläder 7

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg