Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Underhåll av Leatherman
- Trådstartare mattiasland
- Start datum
Tyvärr inte. I USA är det lättare att komma över en sådan nyckel, t ex från Home Depot eller Walmart. Det är det här som är problemet när man köper amerikatillverkade varor.prylManne; sa:Någon som vet mar man får tag på en sådan?
~Paul~
Man kan få tag på bitsen på Clas Ohlson. Exempelvis finns den i dessa bitskit:
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=308565000
och
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=308313000
Sedan vet jag inte om det är en så bra idé att plocka isär en Leatherman själv. När jag har haft problem med mina Leatherman har de varit mycket generösa med att reparera.
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=308565000
och
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=308313000
Sedan vet jag inte om det är en så bra idé att plocka isär en Leatherman själv. När jag har haft problem med mina Leatherman har de varit mycket generösa med att reparera.
Bitsen från CO har passat till min Wave. Jag har inte gjort mer än att testa om den passar. Jag har alltså inte skruvat loss. Mina bits är utlånade till en kompis som flyttar, så jag kan tyvärr inte ge bättre svar nu.
Om inte bitsen i de olika bitskiten inte passar börjar i alla fall jag fundera på om det inte kan vara så att Leatherman använder någon specialbits med udda mått så att ingen ska kunna öppna verktyget.
Möjligt att Micro Tools har, de har åtminstone en massa trox... Är man ändå inne på deras sida kan man ta sig en titt på deras Lethearmanutbud. Riktigt bra pris!
[Ändrat av apoe 2006-09-25 kl 23:53]
Om inte bitsen i de olika bitskiten inte passar börjar i alla fall jag fundera på om det inte kan vara så att Leatherman använder någon specialbits med udda mått så att ingen ska kunna öppna verktyget.
Möjligt att Micro Tools har, de har åtminstone en massa trox... Är man ändå inne på deras sida kan man ta sig en titt på deras Lethearmanutbud. Riktigt bra pris!
[Ändrat av apoe 2006-09-25 kl 23:53]
"Om inte bitsen i de olika bitskiten inte passar börjar i alla fall jag fundera på om det inte kan vara så att Leatherman använder någon specialbits med udda mått så att ingen ska kunna öppna verktyget"
Så är det definitivt, en extra finnes för att vi klåfingriga inte ska få för oss att skruva isär den i onödan. För handen på hjärtat hur många av oss hade inte skruvat isär den första dagen om det hade varit en vanlig insex skruv som höll samman paketet?
-Åke
Så är det definitivt, en extra finnes för att vi klåfingriga inte ska få för oss att skruva isär den i onödan. För handen på hjärtat hur många av oss hade inte skruvat isär den första dagen om det hade varit en vanlig insex skruv som höll samman paketet?
-Åke
Re: tar inte bort rosten!!!
~Paul~
PS Leathermans garantivillkor, en gång till:
Garanti 25-år (begränsad)
Om du, inom 25 år från inköpsdatum, skulle hitta något fel på material eller tillverkning hos din Leathermanprodukt, returnera den till Leatherman Service Center hos Outside Scandinavia AB i Sverige. Vi kontrollerar skadan och avgör därefter om produkten skall repareras eller bytas ut.
Garantin gäller INTE:
vid missbruk eller när produkter förändrats.
obehörig, omdömeslös eller felaktig användning.
fodral/hölster, bits, accessoarer
färgade och anodiserade ytbehandlingar.
Det finns inga rostfria knivar. Endast rosttröga. Det där med garantin är heller inte så enkelt. Som jag nämnt tidigae så är Leatherman ganska generösa när det gäller garantier, de är dock inte helt "blåsta"fuchs; sa:de där kniver ska ju egentligen vara rostfri och när de rosta i alla fall så går detta på garantien!!!
~Paul~
PS Leathermans garantivillkor, en gång till:
Garanti 25-år (begränsad)
Om du, inom 25 år från inköpsdatum, skulle hitta något fel på material eller tillverkning hos din Leathermanprodukt, returnera den till Leatherman Service Center hos Outside Scandinavia AB i Sverige. Vi kontrollerar skadan och avgör därefter om produkten skall repareras eller bytas ut.
Garantin gäller INTE:
vid missbruk eller när produkter förändrats.
obehörig, omdömeslös eller felaktig användning.
fodral/hölster, bits, accessoarer
färgade och anodiserade ytbehandlingar.
Jag hädade svårt när min Leatherman inköpt 1997 började bli trög att fälla ut verktygen på. Jag sprutade i siliconspray från Biltema, nu funkar allt perfekt igen!
PS
Denna spray är grym på att fixa gnisslande dörrar.
DS
PS
Denna spray är grym på att fixa gnisslande dörrar.
DS
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg