Umeå?

Hej!

Är på väg till Umeå och undrar om det finns ett stort/bra utbud av frilufts- och jaktkläder där?
Vilka affärer ska vi besöka?

Nina

Jag är inte från Umeå så jag kan inte säga vilket utbud de har just nu...men några jag känner till är Naturkompaniet, Utebutiken och Laponia Sport

Naturkompaniet hittar du på Rådhusesplanaden 7A
Utebutiken finns på Storg. 38
Laponia Sport finner du på Kungsg. 15

Utebutiken har två butiker. Den som ligger bredvid E4 Storg 38 är större och är Umeås bästa friluftsbutik. Den andra ligger på Kungsg 64.

Lägg även till Intersport på Björnv i närheten av Obs. Har näst bäst utbud.

Laponia sport har jag aldrig besökt. Man lär sig något nytt varje dag. :)

/Jonas U

Kolla även in Vapencentrum på Teg. Där finns ett inte så väldigt stort, men mer jaktorienterat sortiment. Även Norrlands Jakt & Fiske på Strömpilen kan vara värt ett besök.

/ Morgan

Tack, just dom tipsen blir nog sambon extra tacksam för!!! jag är yte efter typ "allround friluftskläder" medan han vill ha jaktkläder så... :)

Hej Nina!
Glöm så klart inte att kolla in stora Intersport på Mariedal, vid E4:an, mitt emot Obs. De har ju otroligt mycket av det mesta... Annars är Utebutiken säkra kort (båda affärerna).

/Danne - (Från Happis)

På Kungsgatan 94 (Öst på Stan) ligger Blixt Sport - en utpräglad sportfiskebutik. De har även ett sortiment av friluftskläder. http://www.blixtsport.se

I övrigt håller jag med tidigare skribenter i att de båda Utebutikerna är de bästa. Personalen där har större delen av min friluftsutrustning på sitt samvete.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg