Ultra-Sil Day Pack

hehe, blev lite sugen på att testa, har min för dagsturer från basläger vid fiske.. testade just att lasta in mitt tält, sovsäck och liggunderlag i den och hade gott om plats kvar :) 20 liter lär räcka lätt till 1-2 dygn skulle jag tro.. där man till skillnad från fiske ofta sover innan natten blir allt för kall.. då slipper man ha med sig så extrema värmeplagg...

/Tobias

Ny modell: Ultra Dry Day Pack

Hej.
Gammal tråd, men ändå ;-)

Sea to summit har nu en ny modell som är vattentät och tejpade sömmar.
Såg att det var klagomål på just den delen tidigare i tråden.
Jag ska beställa en sådan.
Verkar vara ett bra alternativ som bara väger 90 g.

http://www.seatosummit.com.au/showdetail.php?Code=AUSWDP

Ett tips är att använda den i den vanliga ryggsäcken till ex sovsäcken och andra fuktkänsliga saker.
Då gör den nytta även då.

/ Magnus

Hej.

Ett tips är att använda den i den vanliga ryggsäcken till ex sovsäcken och andra fuktkänsliga saker.

/ Magnus

Verkar vara ett steg i rätt riktning när det gäller produktutveckling. Bortsett från viktökningen då :)

Jag vill bara varna att ordet "vattentät" betyder inte samma sak för Sea To Summit. Jag har läst på andra ställen folk som klagat på deras produkter, och skrivit till företaget, för att produkten inte varit vattentätd när de påstått detta. Svaret från StS har varit ganska nonchalant och de har inte åtgärdat något alls, inte ens på garanti.

Hej.

/ Magnus

Jag köpte en sån i slutet av förra året, precis som den lilla säcken mår den bra av packning som stagar upp den, såklart. Annars är den lite slängig fram och tillbaka på ryggen.

Jag köpte en sån i slutet av förra året, precis som den lilla säcken mår den bra av packning som stagar upp den, såklart. Annars är den lite slängig fram och tillbaka på ryggen.

Har du hunnit prova den något?
Är den är den närmare "vattentät" än den tidigare versionen med dragkedja?
Övriga för- resp nackdelar?

/ Bertil

Halaj!

Jag har den gamla modellen, och tycker att den är skitbra när man plötsligt oplanerat behöver kånka på nåt. Som när man åker mc och kommer på att man behöver köpa mjölk och bröd på hemvägen. Jag förvarar den i ankstjärten.
Annars vet jag inte om den kvalar in att kallas ryggsäck en gång.
Det är en tygpåse med två remmar på. That’s it.

//T

Har du hunnit prova den något?
Är den är den närmare "vattentät" än den tidigare versionen med dragkedja?
Övriga för- resp nackdelar?

/ Bertil

Nu har jag provat den själv.
Beställde en i söndags och den kom med posten i går (tisdag).
Gick i dag 5 km i ösregn. Det jag hade i ryggan var helt torrt. "Vattenprovet" fortsatte när jag kom hem med att duscha ryggan med högt tryck i c:a 5 min. Därefter låg den nertryckt i vatten.
Först med ryggsidan neråt och sedan med utsidan neråt. C:a 20 min på var sida. Innehållet var efter detta helt torrt. Jag är så här långt helt nöjd med Ultra-Sil Dry Day Pack.

/ Bertil

Praktisk pryl

Jag har en Sea to Summit Daypack. Den får följa med i lägerpackningen som badpåse eller när matgrejorna skall med. Eller, vid ett programpass där tröja och thermos är trevligt tillsammans med ett mindre förbandskit och grejorna gärna får vara ur vägen på ryggen.

Den fungerar också utmärkt på promenader, regn-kläder om-ut-i-fall, torra strumpor och lite mat.

Som redan nämnts på annat håll är den fiffig att ta med vid shopping. Vanligen ligger den i datorväskan, jag undviker i det längsta butikernas plastpåsar. På resa fungerar den som gymbag eller badpåse till de småsaker som används i detta.

Jag har samma problem som de flesta, axelremmarna blir längre till remmen är slut och fastnar. Enkelt löst med ett halvslag i spännet som kan bli ett elände att lösa upp om man burit några kilon.

Dyr är den, men jämfört med allt annat man eldar sina penningar på är den prisvärd. Jag har nog sparat in 100 kr redan på ica-kassar. Tåler vatten hyfsat med tanke på att den bara är sydd och har en lång blixtlås.

Ett användningsområde för en i sig tät väv är att rulla in telefonen och gömma i en ficka vid överraskande (häll)regn. Luren överlevde till min glädje och viss förvåning.

BoA

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg