Har med mycket nöje läst Vandra Fjäderlätt och funderar en hel del på hur jag ska få ned vikten på friluftsutrustningen. Dock är jag en snålvarg och skulle vilja kombinera mycket av friluftsutrustningen med jaktutrustningen. Dvs kombinera lätthet med tyst och något mer tålig utrustning. Gick det att kombinera med för jaktändamålet "rätt" färger så vore det givetvis också ett plus. Iom att staten tillhandahåller fågeljakt för relativt billig peng i fjällområdena så vore det helt underbart att kunna kombinera jakten med en fantastisk naturupplevelse. Men även annars vore det trevligt att kunna kombinera utrustningen så mycket som går.
Någon som funderat i liknande banor?
Exempel på frågeställningar:
Tyst, lätt och lite tåligare regnställ.
Tyst och lätt vindställ.
Tyst och lätt förstärkningsplagg. Dunjackor har en förmåga att prassla och går kanske bort här?
Eller borde jag inse att det blir för mycket kompromisser och hålla isär utrustningen?
Någon som funderat i liknande banor?
Exempel på frågeställningar:
Tyst, lätt och lite tåligare regnställ.
Tyst och lätt vindställ.
Tyst och lätt förstärkningsplagg. Dunjackor har en förmåga att prassla och går kanske bort här?
Eller borde jag inse att det blir för mycket kompromisser och hålla isär utrustningen?