Kansk är det ändå så att de som väl orkar ge sig in i lättpackarforumet regelbundet har lättpackningen i sitt vandringsintresse som ett ändamål, på samma sätt som jag vandra för att kunna klättra, och andra vandrar för att kunna fotografera.
Visst finns det de som t.ex. lättpackar för att kunna vandra.
Men om man då tittar på dina paralleller där.
Nån som vandrar för att kunna fotografera, är det en vandrare eller en fotograf? Skulle personen strunta i vandringen om det gick att lösa på andra sätt?
Samma sak där, nån som lättpackar för att kunna vandra skulla antagligen skippa lättpackningen om det gick att få med sig utrustningen på annat sätt.
Men jag lättpackar inte för att kunna vandra. Jag kan vandra även med tung packning (fast det blir jobbigare). Och framförallt vandrar jag inte särskilt mycket ens med min lätta packning. För mig är det alltså att kunna få en lättare packning som är motivet, inte att jag BEHÖVER en lättare packning.
Min lättpackning smyger sig också in i vardagen. De kläder jag har till vardags idag är mycket lättare än vad jag hade för 10 år sen och det enbart tack vare lättpackningstänket. Inte för att jag behöver utan för att jag kan.