Två kommentarer om Forum

Här till vänster finns en lista över olika forum. Vore det inte en bra ide om den vore komplett?

Detta forum saknas, liksom (t.ex) Slalom och Inlines.

Dessutom finns en knapp "Admin". Via den kan vem som helst gå in och ta bort inlägg. Kanske inte helt lyckat, eller?

OK en tredje sak...

Det ser oproffsigt ut med blandade språk. Antingen bara svenska (helst) eller bara engelska.

ulindh

Forumvärd
Svar

Tack för dina inlägg. Visst borde listan vara komplett, vi ska ordna det snarast.

Vad gäller adminknappen så är det bara sina egna inlägg man kan ta bort.

Att det är blandade språk är heller inte bra och vi jobbar för fullt för att hitta ett nytt forumsystem.

Admin

> Vad gäller adminknappen så är det bara sina egna inlägg man kan ta bort.

Tyvärr stämmer det inte. Det går att ta bort andras inlägg också. Jag prövade på ett rasistiskt "kedjebrev" som någon hade lagt in. (Jag vet att jag borde kontaktat er istället, men "glömde bort" det just då...)

Forumet Isklättring saknas också

Tyvärr saknas även forumet "isklättring" också, och det har ju varit inlagt i över ett halvår?

/Kotten

clindh

Forumvärd
Forumprogramvaran skall bytas...

Jag kan inte mer än hålla med. Vi är inte alls nöjda med den forumprogramvara vi använder nu, det finns en hel massa brister - bla är den svår att underhålla, tex rensa äldre inlägg och det saknas funktioner så att man tex kan ha en värd för ett forum som har rätt att rensa bort eller flytta inlägg som inte passar.

Så vi utvärderar nu ett antal olika forumprogramvaror, men jag tar gärna tillfället i akt och frågar om vilka funktioner ni gärna ser att man har i forum, och om ni sett andra bra forumsystem "därute" som kan vara värda att titta närmare på.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg