Tunn tejp som fäster bra mot tyvek

Hej,

Känner någon till någon tejp som är tunn och fäster bra mot tyvek som går att köpa i Sverige?

Utomlands finns tyvektejp -- men frakt och/eller importtull verkar bli dyrt.

Får jag föreslå lim? Har limmat med Sika 591 (vit) och det blir starkare än vad Tyveken är.

Edit: Tål vatten också. Tål allt. Vill du laga ett hål kan du naturligtvis bestryka en bit Tyvek med limmet och trycka fast det. Hugger inte lika snabbt som tejp, men jag tror faktiskt att Sika har produkter som hugger snabbt också. Kolla deras sajt.

Vill du absolut ha tejp, kolla med 3M och Stokvis. Du kan säkert skriva till dem och fråga.

Tack för tips än så länge!

Mitt mål är att göra något liknande detta: https://www.reddit.com/r/UltralightAus/comments/1bwzrye/myog_750ml_tyvek_pot_cosy_drawstring_bag/

Om möjligt hade jag gärna velat undvika att sy - bla pga brist på erfarenhet samt tyveks beskaffenhet -- och funderar då på om tejp hade varit en möjlighet. Det jag ser som en fara med tejp är att om den är för tjock och eller tillräckligt flexibel så kanske inte dragskon "korvar" sig på önskvärt sätt när man drar åt snöret.

Är det någon som har några tips eller input?

Sy tror jag också mycket mera på. Begagnade symaskiner får du för en billig slant. Tejp på jackors insida har jag tröttnat på de tål inte tvätt. Jag har fått sy fast såna efter några tvättar.

Thure

Jag har limmat ihop tyvekpåsar, typ kökspåsar, med kontaktlim, vilka hållit flera år.

ska man sy bör man ha ordentlig stygnlängd så inte sömmen fungerar som en rivzon.

Jag har av en bit från en Tyvekkarta sytt en ficka för räddningslinan till skridskoryggsäcken. Garanterat ingen som har en likadan ficka .

Använde genomskinlig sytråd

Bilagor

• tyvek_pase1.jpg
    tyvek_pase1.jpg
    89.3 KB · Visningar: 21
  • tyvek_pase2.jpg
    tyvek_pase2.jpg
    101.5 KB · Visningar: 22

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg