Trasigt liggunderlag!

Hej alla!

Var ute en vecka med mitt nästan två år "nya" uppblåsbara liggunderlag.

Andra natten började det knaka och poff en bula bredvid huvudet, Tredje natten lossnade varenda sektion i hela underlaget, det blev att sova på en ballong resten av veckan.

* Har detta hänt någon av er?
* Hur länge skall ett uppblåsbart liggunderlag hålla?
* Tips på vad jag skall köpa nu, för tre säsonger?

Du skriver inget om vilken sorts liggunderlag du har, typ märke/kvalité... Mitt thermarest har nu varit igång i ung 6-7år och visar inga tecken på att ge upp. Har nu köpt två lågbudget från rusta till barnen men räknar kallt med att de håller kanske ett eller två år, allt över det är bonus. Det är med liggunderlag som med sovsäckar, lägg gärna en slant extra för det har man oftast tillbaka.

Roland

livstid....

Du skriver inget om vilken sorts liggunderlag du har, typ märke/kvalité... Mitt thermarest har nu varit igång i ung 6-7år och visar inga tecken på att ge upp. Har nu köpt två lågbudget från rusta till barnen men räknar kallt med att de håller kanske ett eller två år, allt över det är bonus. Det är med liggunderlag som med sovsäckar, lägg gärna en slant extra för det har man oftast tillbaka.

Roland

Står det inte lifetime warranty på thermarest? Jo, enligt webben här:
http://www.thermarest.com/thermarestdifference.aspx
Men å andra sidan kan ju tillverkaren hävda att livstiden för liggunderlaget är över då det blivit en ballong. Det är ju inte självklart att det är min personliga livstid... ;-)

/Patrik, som kör thermarest sedan många år och även har det som madrass en solig dag på stranden

Mitt thermarest är sen tiden innan de gjorde ena sidan ickehal. Jag har i och för sig lagat några småhål i det, men de är ju mera vållade av mig än av tillverkaren. Det fungerar dock jättebra, och har så gjort i en massa år.

Ballongfenomenet skulle jag reklamera om jag var du.,

Christian

Står det inte lifetime warranty på thermarest? Jo, enligt webben här:
http://www.thermarest.com/thermarestdifference.aspx
Men å andra sidan kan ju tillverkaren hävda att livstiden för liggunderlaget är över då det blivit en ballong. Det är ju inte självklart att det är min personliga livstid... ;-)

/Patrik, som kör thermarest sedan många år och även har det som madrass en solig dag på stranden

Patrik, jag hänger inte riktigt med... Jag skriver inget om thermarests garantier eller frågar om dom heller. Det jag kommenterar är att trådens skapare inte nämner vad han har för liggunderlag som gått sönder. Eller missar jag något?

Roland

livstid för felcitering... ;-)

Patrik, jag hänger inte riktigt med... Jag skriver inget om thermarests garantier eller frågar om dom heller. Det jag kommenterar är att trådens skapare inte nämner vad han har för liggunderlag som gått sönder. Eller missar jag något?

Roland

Du har helt rätt i att jag inte borde tryckt på citera då jag svarade i tråden då mitt svar inte är direkt relaterat till ditt inlägg.
Jag borde valt svara (utan citat) då jag vill påtala att thermarest lämnar garanti (på någons livstid) på sina produkter. Ursprungsfrågaren kan ha termarest eller annat märke eftersom det inte är utskrivet.

Man brukar få vad man betalar för och jag antar därför att ursprugsfrågan inte handlar om thermarest och skulle det göra det så röstar jag också på reklamation (vilket jag nog gör oavsett märke iofs).

/Patrik, dagens felcitatör

Du har helt rätt i att jag inte borde tryckt på citera då jag svarade i tråden då mitt svar inte är direkt relaterat till ditt inlägg.
Jag borde valt svara (utan citat) då jag vill påtala att thermarest lämnar garanti (på någons livstid) på sina produkter. Ursprungsfrågaren kan ha termarest eller annat märke eftersom det inte är utskrivet.

Man brukar få vad man betalar för och jag antar därför att ursprugsfrågan inte handlar om thermarest och skulle det göra det så röstar jag också på reklamation (vilket jag nog gör oavsett märke iofs).

/Patrik, dagens felcitatör

Betrakta dig förlåten och ståendes utan skuld. Livet vandrar vidare, fast för vissa utan hela liggunderlag...

Roland

Tar risken då sommaren är körd på så många sätt ändå redan,om fallet är det samma som med tången.Tre stulna-nämner en,den fjärde rök i helgen.

Har inte upplevt samma problem på några andra än Therm-A-Rest´s "Pro-lite" serie,två stycken släppte i limningen,den tredje har hållit hittills.Torde inte vara nåt problem att reklamera,problemet är känt.Mina två som fallerade hade den äldre loggan.

peter

Om du har orken att bära så rekomenderar jag Synmat pump i den tjocklek du tycker passa dig bäst. Underbart skönt och lätt att pumpa upp med den inbyggda pumpen istället för med packpåse.

Konstigt. Jag har aldrig haft problem med att få punka på liggunderlaget.
Just det, det kanske är för att jag inte är så där klen av mig, utan klarar att sova på ett vanligt underlag av cellplast...

;-)

/OJ

Jag funderar på att köpa Thermarest Prolite 4 Regular, den ska ha låg vikt. Frågan är om den är för kort, längden är exakt samma som min längd dvs 183 cm och bredden är 50 cm.

Någon som har testat den modellen? Funkar bra? Ohal tex?

Jag funderar på att köpa Thermarest Prolite 4 Regular, den ska ha låg vikt. Frågan är om den är för kort, längden är exakt samma som min längd dvs 183 cm och bredden är 50 cm.

Någon som har testat den modellen? Funkar bra? Ohal tex?

Det är den nuvarande jag har,för mig som når 173 cm ovan jord är den lagom.Vissa upplever den som hal (inte jag) och har duttat på lite Liquisole.

peter

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rJohansson Otroligt, mitt tältgolv är redan trasigt? Bo och sova 24
danielnorgren Trasigt Thermarest Bo och sova 1
Physis Brutalt ont i ryggen av mitt liggunderlag Exped Dura 3R - Tips och råd till nybörjare mottages tacksamt! Bo och sova 20
simon_a85 Svartmögel på liggunderlag Bo och sova 12
kennet_arvidsson Exped liggunderlag delamineras Bo och sova 35
Aldebaran Liggunderlag med liten packvolym Bo och sova 19
andersmossing Liggunderlag - JR Gear Traverse Core Bo och sova 6
ricke Ber om råd om liggunderlag i fjällen Bo och sova 11
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
stefan.svard Liggunderlag Bo och sova 9
Masten Öka R-värde uppblåsbart liggunderlag Bo och sova 16
passar Lista på långa uppblåsbara liggunderlag Bo och sova 3
Alucardi Finns kortare liggunderlag? Bo och sova 6
måsen16 Liggunderlag sommar/vinter Bo och sova 8
Flahultarn Uppblåsbart liggunderlag som är TYST Bo och sova 9
Torzo Tips på liggunderlag över 2 meter Bo och sova 0
Hogang Laga uppblåsbara liggunderlag i skarven? Bo och sova 3
MaSt Sovsäck och liggunderlag för optimal komfort Bo och sova 5
mårtenm Nytt liggunderlag. Fått reklam från "treksea" Bo och sova 6
randomnilla Extra liggunderlag i cellplast under det uppblåsbara liggunderlaget Bo och sova 4
Zernox Skydd under luftmadrass Bo och sova 4
simonh amok fjøl ultralight liggunderlag Bo och sova 4
Öhrnell Drunknar i reklam om billiga liggunderlag. Törs man testa? Bo och sova 15
ludvig_svensk Liggunderlag under tältgolvet? Bo och sova 4
seasteel Liggunderlag för kraftigare människor? Bo och sova 25
miahansne Robens air impact liggunderlag läcker Bo och sova 2
Leonin Långa liggunderlag som inte är breda. Bo och sova 2
Gettan Cellplast liggunderlag ovanpå luftmadrass? Bo och sova 12
Silver Fang Tips på liggunderlag/luftmadrass Bo och sova 12
Moga Supertunn cellplast plus tjockare liggunderlag? Bo och sova 1
graylingman Pyspunka Exped liggunderlag Bo och sova 12
coffeegeek Liggunderlag och tältstorlek, hjälp Bo och sova 7
FlyerSword Schnozzelbag till Urbergs liggunderlag? Bo och sova 0
veni Vill tipsa er som har dubbla liggunderlag om en lättare variant Bo och sova 4
martinsa Den eviga frågan om liggunderlag Bo och sova 23
Orkanödlan Tankar angående Therm-a-Rest liggunderlag Bo och sova 28
randomnilla Sökes: Tips ang. tält, liggunderlag och sovsäck för relativ nybörjare Bo och sova 26
Sebbis Vilket liggunderlag är bra? [~budget] Bo och sova 28
Dania Liggunderlag, ej luft Bo och sova 14
Lunkan90 Liggunderlag tappar luft Bo och sova 9
JL83 Välja liggunderlag Bo och sova 4
gnilrub Delta Hiking liggunderlag Bo och sova 6
skarven Exped liggunderlag släpper i sömmarna Bo och sova 26
Vagabond78 Tips/Köpråd liggunderlag/sovsäck för flerårig 3-säsongs användning Bo och sova 2
phstjernfeldt liggunderlag. Bo och sova 13
Struensee Sökes liggunderlag och sovsäck för sarektur Bo och sova 3
Laazy Liggunderlag Bo och sova 5
Elvah Liggunderlag för två, några funderingar Bo och sova 9
Vikkan Hur förvara liggunderlag? Bo och sova 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg