högra makt
Reinfeldt?
högra makt
Helt riktigt påpekande av MorganN. Undertecknad råkade i hastigheten genant nog felstava trådrubriken (rättsstavning) med ett "s" för mycket. Att rätta trådrubriken visade sig tekniskt omöjligt. Endast inläggen och deras rubriker kan ändras av vederbörande debattör. Måhända admin eller annan adekvat högra makt vill förbarma sig och rättstava trådrubiken?
mvh
Islägg
Att även trådrubriken var felstavad hade jag inte ens lagt märke till. Jag tänkte närmast på forumets namn: Långfärdskridsko
Jag har en svag misstanke om att forumet för "Långfärdsstakning" inte riktigt har de rätta förutsättningarna att bli lika populärt som detta forum :-0
"Benåkning" går däremot alldeles utmärkt. Redan de gamla vikingarna for fram på skridskor gjorda av djurben, sk isläggar. Till skillnad från dagens ortodoxa benåkare begagnade de stavar. )Och sen slog det mig även att forumet för "Stavåkning" inte heller har några större framgångsförutsättningar eftersom det kommer att bli enormt svårt att åka på ytterskär på en stav.
Jag tycker att det vore synd att inte bejaka glädjen att åka i motvind på lättåkta isar
Men förtar inte lättåkta isar en del av njutningen med motvinden? Tycker du inte det vore ännu härligare att åka på tungåkta isar i motvind? Helst med några decimeters snöslask ovanpå isen... ;-)
-----------------------------------------
Ursprungligen postat av pausch
Men förtar inte lättåkta isar en del av njutningen med motvinden? Tycker du inte det vore ännu härligare att åka på tungåkta isar i motvind? Helst med några decimeters snöslask ovanpå isen... ;-)
-----------------------------------------
Nästan alla förhållanden har sin tjusning och sina utmaningar. Njutbarheten är varierande.
Rejäl medvind kan vara farlig om man inte hinner med att upptäcka farligheter i isens struktur. Motvind är då lite tryggare.
Thure
Kort sagt: Bidevind (motvind), Halvvind, Slör och Läns (de två sista är medvind) har alla sina tjusningar.Men åker man segelbåt föredrar man nog medvind framför motvind.