träningsgrupp

Är det någon som är intreserad av att hålla i en träningsgrupp nästa termin?
Det verkar finnas underlag för det, men någon måste ju "leda" den.
Jag kan tänka mig att hjälpa till, även om man inte är värsta 8a klättraren själv, så kanske man kan bidra med något.
/Per

ideell förening?

värst vad tyst det blev på forumet nu :) jag tror att det hade varit jättebra om man hade kunnat få igång lite nybörjarkurser där nybörjare kan träffa andra nybörjare... som det är nu vet jag rätt många som saknar klätterpartners, problemet är att få tag i folk som hjälper till. jag tycker det är skitbra av dig, per, att ställa upp och skulle själv vilja och tycka att det vore kul, men! man pallar inte med att vara kvällsansvarig, träna fyra ggr i veckan och jobba samtidigt som man ska hålla i en träningsgrupp. jag tror att det skulle vara lättare att få folk att ställa upp om man kunde erbjuda nån form av betalning (talar dock inte om mig själv nu, jag pallar verkligen inte :)), detta strider ju dock mot klubbens ideella verksamhet så om det är nån som har en lösning kan de väl spotta ut den här på forumet... Diskussion!!!

Hej,

ett tips kan ju vara att prata med den ANSVARIGE inomhustränaren alltså MJ, Martin Jakobsson. Han höll ju i en grupp i våras och KANSKE kan tänka sig en till våren igen. Fråga honom! Om någon annan vill ta över posten som medlemsregistrator (=askul, så här kul: :)) så kan jag tänka mig bli tränare!

Hoppas ni får tag på någon /tina

PS. tog mig friheten att göra en snabbuppdatering av vissa sidor på hemsidan. Kolla in länkarna! Och om jag skrev något fel eller dåligt under "väggen" eller så kan ni väl mejla rättelser/ändringar till mig..?? DS.

Pengar?!

Jag håller nog inte med dig Kalle, det ska inte behövas några pengar för att folk ska hjälpa till.
Men om man nu vill ha det så ändå, så strider det inte mot att föreningen är idéel.
Det är ganska vanligt att tränare får en mindre ersättning för den tid de jobbar.
Och det är ju skitbra att det finns follk som vill hålla i en träningsgrupp nästa termin, så blir alla våra nybörjare glada!

pengar är väl inget problem så länge någon betalar. Hur mycket skulle eventuella tränande vilja betala för en termins träning? Ex 100kr*10 tränande = 1000/termin/15veckor = 75kr per gång till tränaren. inte mycket pengar....
Jag skulle aldrig göra ett jobb för dom plutt pengarna. Att hjälpa folk med sin träning är ju något som ska vara roligt och engagerande och i en ideell förening gör man saker av bla. dessa anledningar ELLER?

Med en profit inställning kostar nästa nyhets updatering på hemsidan 50kr, KMR 20kr per nummer, provpå 300kr utan skor, träningstävling 30kr per skalle ....

om det nu är så att hela väggen med omnejd kryllar av folk som kan tänka sig att jobba med en träningsgrupp så: fine, då finns det inget problem. det jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg var att det efter pers inlägg blev märkligt tyst på forumet. eftersom man då inte kan tvinga folk att ställa upp så var min tanke att en liten morot skulle kunna dra folk bättre, inte nädvändigtvis pengar men nån fördel, som nyckel till väggen tex.

Kalle

Kalle, jag vet att det är svårt att motivera folk och din ide' med egen nyckel är bra. Problemet för tillfället är att det bara finns ett bergänsat antal nycklar och det gåt INTE att fixa fler för i så fall skulle det redan vara gjort.
Grejen med en ideellförening är ju att folk ska vara motiverade UTAN ersättning. Vill man ha något får man fixa det själv....
Skulle man inte kunna ha en träningsgrupp utan fast tränare och tillsammans satte upp mål, bjöd in nån starking för tipps och peppade varandra?
Ok, nån måste ju ta tag i det och det blir väl den personen som mest känner för en träningsgrupp...

Hmmm

Det fungerar nog bra med en självdrivande träningsgrupp, om de som deltar inte är allt för gröna. men jag tror att många av de som är intreserade är nybörjare och då är det nog svårare.
Men nu har ju både Tina och Jimmy anmält sig som frivilliga tränare, så det är väl bara att sätta ett startdatum.
Som sagt kan jag hjälpa till om det behövs, men det är väl bättre om tina och jimmy tar det, de är ju "lite" bättr på det där med klättring!

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg