• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

träna efter att ha fött barn nr 2.....

hej! jag undrar om någon här kan ge mig tips på bra träning när man vill komma i form efter att ha fött barn.

Mitt yngsta är 7 veckor nu, och jag har promenerat ca 4-5 km om dagen sedan han var 2 veckor (bärandes på honom, och dragandes på den äldre i pulka). Det var dock mycket lättare både att gå ned i vikt och att komma i form efter första barnet. Dessutom har min rygg tydligen bytts ut mot något annat illa fungerande redskap efter förlossningen, och hur mycket jag än rör på mig så blir det inte mycket bättre.......eller har jag bara för bråttom?
Hur ska jag träna för att komma i form igen? Hur har ni andra som fött barn här gjort?

Har inte fött barn själv (ännu) men tidningen iForm/Fitness magasin hade en artikel om det för ett tag sen, båda tidningarna har hemsidor

Annars rekomenderar jag styrketräning varvat med att gå ut och gå som du redan gör, för att bygga upp musklerna främst i ryggen men även resten av kroppen.

Kan var lite svårkombinerat med två små barn men en del gym har barnpassning på dagtid (vissa även kvällstid)

Lycka till /Madde

Tycker att du gör precis rätt. Det gäller väl till stor del att lyssna på kroppen, vad du klarar av osv, så där nära efter en förlossning. Sen när våren kommer så blir det ju lite enklare att röra sig i naturen. Många träningsställen tex Friskis, har ju också parnpassning om du skulle vilja komplettera promenaderna med ett gympapass.

Själv ser jag fram emot att bli av med min gravidmage (v.39) så att jag kan, och orkar, komma igång med träningen igen.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg