Till att börja med ber jag om ursäkt om jag här i mitt inlägg frågar om saker som redan finns svar på i andra delar av forumet. Problemet tycker jag bara är att allt blandas ihop, alltså hur torkar man frukt, kött grönsaker i en och samma fråga. Så här tar jag mig ändå friheten att fråga ännu en gång.
På vår en veckas vandring i Keb med omnejd (4 vuxna karlar) så funderar jag på att ta med följande och vill därför ha korta råd hur jag ska gå till väga:
Hur förvarar jag sedan detta på bästa sätt? Jag är nybörjare men en nyfiken sådan som vill lära mig om detta ämne...
På vår en veckas vandring i Keb med omnejd (4 vuxna karlar) så funderar jag på att ta med följande och vill därför ha korta råd hur jag ska gå till väga:
- bacon - hur länge kan det hålla i sin vakuum -förpackning vid kanske 10-15 graders lufttemp (eller vad det nu kan vara i mitten av augusti.
- lövbiff - ska jag strimla och torka (bryna och krydda innan torkning?)
- älgfärs - funderar på att mala en av älgstekarna (knappast något fett) ska jag steka upp och peppra, salta i teflonpanna
- korv - chorizo eller liknande (behållas i sin vakuum-förpackning eller tas ur och torka i ugn)
Hur förvarar jag sedan detta på bästa sätt? Jag är nybörjare men en nyfiken sådan som vill lära mig om detta ämne...