1. Allt gar att mata eller klacificera och det ar inget fel med det och det ar ingen som tvingas till det i denna trad. Du beratt ju tidigare att Frendo var mindre vard an Super Couloir trotts att du inte gjort nagon av dem pa vintern. Personligen skulle jag sagat att Frendo varlangt hardare an Super couloir som prestation pa vintern.
2. Det kan ha ett visst historiskt allmanintresse att lista personer och bedrifter. Jag ar saker pa att nagra duktiga klattrare uppmarksammats har som kanske inte var sa publika.
2. Det kan ha ett visst historiskt allmanintresse att lista personer och bedrifter. Jag ar saker pa att nagra duktiga klattrare uppmarksammats har som kanske inte var sa publika.
Varför skall jag låta tråden vara, då jag personligen tycker det går stick i stäv med vad alpinism står för mig personligen? Alltså att hålla på att jämföra vem som har gjort en större eller mindre bedrift så att man kan hamna i någon 10 i topp lista? Varför skall allting klassificieras, fast det egentligen inte riktigt går?
Som en klok person skrev tidigare, allt beror ju som sagt på betraktarens ögon?