.....den bästa alpinisten är den som har mest kul......
Puhhhhh! Jag trodde inte att det existerade fortfarande!
.....den bästa alpinisten är den som har mest kul......
Vad är egentligen en alpinist?
Skall vi nu också starta upp en ny sida i stil med www.alpinistED.nu? Jag ryser bara av tanken och kan/har aldrig förstått hur man kan rangordna sådana saker som alpina klättringar......
Självklart är det väl intressant att se vad människor har klättrat och då kan man väl säga att hon/han var bättre än mig själv. Men att sedan rangordna olika personer av deras klätterbedrifter låter jag vara osagt (men skulle kunna använda många otrevliga ord för detta....) Kanske man kan ju alltid föra utvecklingen framåt istället och uppskatta deras klätterbedrifter för vad de är....
Alltså:
D = 1000 p
TD = 1200 p
ED = 1400 p
ED(1,2,3,4) = + 200, 300, 400, 500 p
Vinter = + 300 p
Sommar = - 50 p
Guidebokstid = + 100 p
...
.....
......
Ha en lugn poängsamlarsäsong!
Ha ganska kul
D= - 1000 poang da D turer kan akas pa skidor och ar bast lampade for nedstigning.
TD = Det kan ge 1000 poang
osv
Vad är egentligen en alpinist?
Och kan någon tala om vad en alp är ?
Alpinist
Inte Alpinist
Hmmm...det där påminner om flera middagar i Chamonix denna sommar...hmmm...En kul vinterbestigning vi gjorde denna säsongen, med betoning på vinterbestigning, fast självklart så skall man inte lida i onödan......
Vi satsade hårt med en bra näringsrik middag....(pure alpinism)......undra hur många poäng vi fick ihop? Vad säger Ni; Hur många plus/minus poäng ger detta?
Räkna lugnt!
Chrtur:
Jag vill nog ha det till att det ska vara tre stjärnor på deserten, även om jag är osäker på graden.