tjocklek victorynox locksmith?

jag tycker mig se mest av den där mekanismen du har thure, bland de knivar som säljs som nya. den grå knappen på sidan är det enda jag någonsin haft problem med på någon vic så den tekniken kanske inte är helt 100.

grymt bra tips med pennan, det är snott :)

och även övriga idéer runt öpnnaren

förresten vad skulle man kunna göra för skojsigt av, eller ersätta, tandpetaren med?

eller använder ni den till tandpetare?

Wengers stora knivar känns stabilare, dock tyngre. Deras enhandsmanövrerade är enligt min åsikt överlag bättre och tryckknappen är bättre än Vicarnas liner lock. Vicarna har dock bättre precision och är lättare.

Jag föredrar Wengers tryckknapp före Victorinox skjutknapp. Det har faktiskt hänt mig att en och annan Vic har åkt ur näven på mig (fuktiga händer) i samband med att jag försökt fälla in bladet. Detta har aldrig hänt med min Wenger.

~Paul~

Den Wenger jag hade (blev stulen) var av den tidigare varianten med en "dragskiva", man drog den mot sig och fällde in bladet. Inget krångel eller ofrivilliga fällningar. Tycker som du att Wenger känns lite stabilare, nära nog lite "manligare". Enda nackdelen är att de envisas med att ha korkskruv på var och varannan modell, några fler utan att välja mellan hade varit trevligt.

förresten vad skulle man kunna göra för skojsigt av, eller ersätta, tandpetaren med?

eller använder ni den till tandpetare?

Jag använder den iaf, tycker den har sin plats på Classic som ändå bara är en småpysselkniv. Vet inte om den funnits eller fanns en miniskruvmejsel med ett knä som passade i facket eller om det bara är nåt jag hittat på. Kanske ersattes av den som sitter på nagelfilen?

Enda nackdelen är att de envisas med att ha korkskruv på var och varannan modell, några fler utan att välja mellan hade varit trevligt.

Vet inte om den funnits eller fanns en miniskruvmejsel med ett knä som passade i facket eller om det bara är nåt jag hittat på. Kanske ersattes av den som sitter på nagelfilen?

jag tycker också dom borde kunna mixa ihop lite fler kombinationer av det dom har, ex fler modeller utan korkskruv och att fantasin att komma på nya funktioner skulle vara något bättre.

Instämmer

tandpetaren är bra till diverse pilljobb.

Och så något ganska O T.
Alla knivar som tas i säkerhetskontrollen på flygplatser säljs de billigt nånstans? Vore ju inte fel med Victorinox för bråkdel av nypriset.

Thure

Suck! Amatör!

Den används till att fiska upp oliverna med, sâklart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

satan, mitt pinsamaste inlägg hittills, ibland tänker man ju inte längre än näsan räcker

tandpetaren är bra till diverse pilljobb.

Och så något ganska O T.
Alla knivar som tas i säkerhetskontrollen på flygplatser säljs de billigt nånstans? Vore ju inte fel med Victorinox för bråkdel av nypriset.

Thure

förra året letade jag ganska frekvent på tradera efter en utgången modell, där fanns det då en säljare som vecka efter vecka vräkte ut dussintals med SD och andra av dom vanliga typerna. jag har för mig han hette haujob, eller nåt liknande. med tanke på det hundratal knivar jag sett passera, alla så där lagom nyckelknipps-slitna, gick mina misstankar ganska direkt till att det var han som hade hand om tömningen av victorinox lådan...

förra året letade jag ganska frekvent på tradera efter en utgången modell, där fanns det då en säljare som vecka efter vecka vräkte ut dussintals med SD och andra av dom vanliga typerna. jag har för mig han hette haujob, eller nåt liknande. med tanke på det hundratal knivar jag sett passera, alla så där lagom nyckelknipps-slitna, gick mina misstankar ganska direkt till att det var han som hade hand om tömningen av victorinox lådan...
Det finns dessutom en hel del stöldgods därute.

Något annat man bör se upp med är alla dessa plagiat. Nu för tiden finns det till och med kinesiska kopior på våra vanligaste moraknivar! Som vanligt är dessa skräp i uselt "diskbänksstål, dålig inpassning och undermåliga material i handtaget!

~Paul~

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sajberjohan Camelback slangens tjocklek Utrustning allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg