• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklassikern?

Kostnad?

Någon som har lite koll på vad tjejklassikern kostar ca?
Cykel har jag och den får ju gå. Våtdräkt kan man väl hyra. Joggingskor får man väl inhandla. Skidor kan man hyra. Men man ska bo och man ska betala anmälningsavgift.
Bor i Helsingborg så då blir ju en del resande..
 
Bara anmälningsavgifterna ligger på runt 500 (minst!) spänn per deltagande lite beroende på när man anmäler sig. Sedan tillkommer som sagt resekostnader och boende.

Man kan ju spara en slant (och miljön) genom att försöka samåka med andra som ska åt samma håll.

Om man tittar på boende lite längre bort kan man nog också hitta lite billigare alternativ...

Man kan ju i stort sett lägga hur mycket pengar som helst på prylar beroende på vem man pratar med. Jag körde tjejvättern på en helt vanlig citybike och det var helt ok. Det fanns ju även de som tog sig runt på helt vanliga damtrallor så har man inga större mål vad gäller tiden så funkar det mesta.

Våtdräkt sägs vara bra på i Vansbro, men va fan... den tävlingen har ju också pågått i 50 år och då var nog inte våtdräkter så vanliga...

/i
 
Hej!

Paddlingskursen var jättebra! Lite läskigt att medvetet välta kajaken men jag gjorde det tillslut! Sen så fick vi lära oss lite olika räddningsövningar. Nyttigt. Vädret var kanon också! Kan jag verkligen rekomendera.

Jag och Anneli som ska med till Vansbro åker upp fredag kväll. Anneli har bokat dubbelrum 30 min utanför Vansbro tror jag. Hur har ni andra tänkt?

Kia
 
Det här vore kul, men vet inte om jag vågar. Måste ha träningskompisar när mig isf för att våga,orka och bli inspirerad. :S

*funderar*
 
Funderar du på tjejklassikern?
Var bor du någonstans?

Själv har jag inte simmat på ett år säkert och ska ner i kalla vattnet nästa helg! Känns sådär men skönt när det är över.
Jag har ingen att träna med men en kompis med på färden. Vi bor inte så vi kan träna ihop men man kan peppa varandra ändå!

Sen så kanske man hittar nya vänner längs vägen.

Kia
 
vansbro

Hej!

Nu börjar det närma sig Vansbro simmet. Jag var och simmade i helgen och fick lite träningsverk..=) Ovana muskler.

Är det någon som vill samåka från Stockholm? Vet inte hur lång tid det tar att köra med det vore ju bra om man kunde åka tiding på lördagmorgonen. Första starten går vid 11 så det borde man hinna.

Hälsningar
Katarina
 
Ja, inte så lång tid kvar nu...

Var och simmade i går, det var trögt. Tog en liten träningspaus efter Tjejvättern och det är ju hemskt vad fort man tappar formen. Men nu ska det köras hårt!

För min del blir det 1000 meter kallsup, eftersom jag inte crawlar :)

Simmar på eriksdalsbadet om någon vill träffas och peppa lite!
 
Jag doppade mig i söndags i 17 gradigt vatten. Det är väl så vi kommer att ha det! Inte för att förstöra men det var skitkallt!!!! : )

Kia
 
Vansbro

Hej allihopa!

Hur gick simningen?
JAg åkte upp fredagen och bodde på Malungs folkhögskola. Skulle ha simmat 12.15 men jag hade min minsta med mig så vi fick simma i omgångar. Min start blev 13.30 istället.
Det var inte kallt i vattnet tyckte jag eller så kände jag aldrig efter. Våtdräkt och vaselin blev det.
Men det var jobbigt trångt precis när man kom i, alla sparka på varandra och man kunde knappt simma.

Kia
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ulle_gbg Träningsvänner Gbg - Tjejklassikern Tjejforum 1
jäklaranamma tjejklassikern 2010 Tjejforum 3
Jessie_77 Tjejklassikern 2009 Tjejforum 15
Iddefixen Otränad vill göra tjejklassikern Tjejforum 13
Malin79 Tjejklassikern Tjejforum 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg