• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklassikern?

Ja, jag tycker inte att simmet verkar värst men min kompis bävar för det och andra tycker det också. Det är den kortaste biten och verkar lättast. Men det är självklart induviduellt.
 
Cykling

Hej,

Jag tycker simningen känns överkomlig. Men däremot cyklingen känns som en bra utmaning! Jag spinnar lite då och då men det är allt.. Vad tycker ni om den? Finns det nåt speciellt bra sätt att förbereda sig på för en så lång cykling, nån som vet?

Milen gick ok. Det var underbart väder att springa i i Söndags!

Måste man boka på klätterverket nu? Du får åka till Solna, där behöver man inte det. men det kanske är långt om du bor söder om stan.

Katarina
 
Peppad!

Hej igen!

Ja, nu börjar man bli rejält peppad! Så vi ses garanterat i Vansbro. Det är den delen jag bävar för mest. Eftersom jag oftast simmar i bassäng så är jag van att räkna längder, inte se målet långt, långt borta. Det tror jag blir lite ovant rent mentalt, men konditionsmässigt så känns det inte så svårt. Och så har jag hört att vattnet är kallt... Brrr.

och Katarina, vi hörs senast nästa vecka om lite spinning.

/i
 
Hej!

Om man ska klättra med instuktör måste man boka annars är det bara att klättra.

Kul att alla börjar bli peppade! Vart ska ni spinna nånstans?

Själv ska jag börja packa inför min tågresa till Jämtland imorgon natt. Gäller att få med sig minsta möjliga och nödvändiga. Ska bli riktigt kul och spännande att åka turskidor. Har ni gjort det?

Kia
 
Ha det fantastiskt kul i fjällen!

Har inte varit på vintertur själv men vandrade kring Helags och Sylarna i september. Vi hade regnstorm, hagelstorm och snöstorm. Då fick man känna att man lever :)

Hoppas att ni får en något behagligare tur!

/i
 
Lite bättre hoppas jag att vi får än det!
När jag vandra i Jämtland för 1,5 år sen så fick vi känna på lite regn nästan alla dagar men inga stormar.

Sitter nu hemma hos min medresenär som springer runt och packar. Vi blir hämtade vid 23.00 och tåget går 23.45. Få se om vi får sova nått på tåget, men det ska bli kul att komma iväg.

Men den som får den största utmaningen blir nog min sambo som ska ta hand om rulljansen hemma med tre barn och deras aktiviteter. : ) Jag har förberett gympapåse och badpåse för att underlätta lite. Det blir nog bra! Nyttigt om inte annat!

Jag redovisar när jag är tillbaks!

Kia
 
Man blir ju lite peppad när man läser eran tråd om tjejklassikern. Har själv haft funderingar på den eller rättare sagt halvklassikern för att få med även min man. Men planerna har strandat nu för vardagen tar för mycket tid. Men när jag läser om er så blir jag sugen på att återuppta funderingarna men då får det nog bli start med Lidingöloppet för jag hinner inte att sim- och cykelträna nu. Jag bävar också för Vansbrosimningen så det var bra att läsa Thomas kommentar. Kanske vågar man sig ut i vattnet.
Nu är det fokus på SpringCross som är om en dryg månad. Någon av er som skall springa då?
 
Tjejklassikern

Jag gjorde tjejklassikern 2006, om det är någon som undrar något så är det bara att höra av sig! Men som föregående har sagt, så är simningen det lättast, även om man inte är van simmare. Det är inte en lång tid man spenderar i vattnet jämfört med i de andra loppen. Ett hett tips är dock våtdräkt, speciellt om man ligger i längre än 30 min.

Mvh
Caroline
 
Vad roligt att du också är sugen Birgitta. Vi kanske ses till Lidingöloppet då? När spring cross går är jag inte hemma tyvärr..

Jag tog ett spinning pass igår och kände lite på formen. Några till och lite längre sådana så kanske det ska gå.

Caroline, det kommer säkert att komma massa frågor senare! Vill du bidra med lite tips så är det mer än välkommet.

Hoppas du får det bra i helgen Kia.

Ha en bra helg alla!
 
Oj, nu kanske jag har sagt för mycket, ju fler som vet om ens funderingar ju svårare är det att backa ur. ;-) Men det vore ju kul att vara med i Lidingöloppet i höst i någon distans. Jag tror att resultatet i springcross får avgöra vad jag satsar på härnäst.
Har precis tagit mig ur en svacka i träningen så jag är lite nytänd. Denna vecka har jag cyklat till ett skogsområde och sedan sprungit på stigarna och sedan cyklat hem igen. Träningen blir lite mer varierad då och det blir lite roligare så än att springa i elljusspår och gångvägar.

/B
 
Ha ha! Jag känner igen mig i det där Birgitta. Jag började prata vitt och brett om tjejklassiker och nu känner jag att jag måste genomföra den. De närmsta veckorna får dock utvisa om jag startar med vättern eller vansbro... Har lite andra tidskrävande projekt under våren.

Spring cross är det nog mycket möjligt att det blir i allafall. Jag springer oftast på söder och där är det ju ganska platt men idag var jag "utomsocknes" och sprang ute i skogen och det är ju så mycket mer krävande och roligare!

/i
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ulle_gbg Träningsvänner Gbg - Tjejklassikern Tjejforum 1
jäklaranamma tjejklassikern 2010 Tjejforum 3
Jessie_77 Tjejklassikern 2009 Tjejforum 15
Iddefixen Otränad vill göra tjejklassikern Tjejforum 13
Malin79 Tjejklassikern Tjejforum 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg