tjejer & knivar!

Jag kan ju inte bara föreslå nånting utan att prova själv - så jag beställde en no8 kolstål från länken ovan, 111SEK inkl frakt.

Haha, precis så gjorde jag också. Blev lite nyfiken.... och lite halvbesviken. Visste inte vad jag beställde, helt enkelt.

Måste säga att du gjort ett snyggt jobb med din. *Imponerad och avis* :)

... Kan vi snacka härdning nu?
Nä inte i den här tråden tror jag.
Men jag undrar varför Herdins inte gör rosa bets? Den tjejigaste;) betsen jag hittade på Coop var den mahognyröda:(, men 3-åriga dottern gillade den så hennes nya täljkniv är också betsad med den färgen. Bladet på hennes nya är ett Brusletto Trollungen, måste bara vara rätt åt ett yrväder som aldrig kan sitta stilla:)

Knivtips!

Jag och min fru har köpt varsin kniv som vi fått "skräddarsydda" Från Leif Karlsson i Östersund. Vi är oerhört nöja med knivarna och använder dem till det mesta man behöver kniv till när vi är ute i naturen. Det roliga med Leifs knivar är att alla är unika, han gör aldrig två likadana,och gör allt själv. Titta gärna på hans hemsida. www.leifsknivar.com

Jag och min fru har köpt varsin kniv som vi fått "skräddarsydda" Från Leif Karlsson i Östersund. Vi är oerhört nöja med knivarna och använder dem till det mesta man behöver kniv till när vi är ute i naturen. Det roliga med Leifs knivar är att alla är unika, han gör aldrig två likadana,och gör allt själv. Titta gärna på hans hemsida. www.leifsknivar.com
laughing-smiley-001.gif
Det sämsta försök till reklam jag sett på länge. Sluta spamma!

~Paul~

laughing-smiley-001.gif

~Paul~
Gissar att du aldrig sett på kanal 6 någon gång!
Mitt inlägg var inte menat som någon reklam, utan som ett seriöst tips om användbara unika knivar.
Tråkigt att du missuppfattade detta. Ha en bra kväll!

Gissar att du aldrig sett på kanal 6 någon gång!
Mitt inlägg var inte menat som någon reklam, utan som ett seriöst tips om användbara unika knivar.
Tråkigt att du missuppfattade detta. Ha en bra kväll!
Jo, jag brukar titta på kanal 6 ibland. Jag har dock aldrig sett de aktuella knivarna där.

~Paul~

Å Ja får aldrig

Låna gubbens kniv:( när jag inte har med mig min egna. Är det för att är "slarvig" med kniven? för mig är den ett verktyg, jag använder den till att skruva i grejor med den, skrapa på olika material, sten metall, trä, rensar fisk, skär bullar korv mm. rör runt i kaffekoppen me den You name it!
Den har varit med mig sedan jag var liten, en typ lappkniv, jag vässar den mot stenhällen där jag sitter och det funkar bra :)
Hemma ska kniven jag använder vara vass, vi har alldeles för många slöa (jag vet varför;)
Och nu letar jag efter en bra kniv till min grabb, en Mora som har två,,hm..vad heter det nu.."säkerhetsgrejsimojs"
Har tänkt på eller funderat men kommit till sans, har velat ha tag i en machetes, ja, för att när vi är på fiskeresor så är det så mycket sly så man inte kommer fram ibland, då hade storkniven varit bra. *ler*

skulle aldrig tänka mig bära kniv annars

Hadebra!

laughing-smiley-001.gif

~Paul~

håller med och dessutom var det länge sedan jag såg så bedrövliga knivar till ett så hutlöst pris.

btw. har sett att EKA-knivarna är poppis här i tråden, ni har väl inte missat att claes olson säljer ut dom för halva rea priset dvs under 100-ingen i stället för 249:- -299:-

swede 92 som dessutom har ett medföljande condura fodral är en riktigt rejäl och fin bruks kniv.
spärr till bladet och rejält handtag i ett bra gummi material, ser iofs kanske inte så civiliserad ut, men mycket kniv för pengarna.

det som är bra är att dom ligger bakom disken, så det finns faktiskt några kvar lite här och var.

swede 88 är ju en lite smidigare rackar, men dock i mitt tycke också lite bräckligare, dels i konstruktionen, men också i materialet. men en fin och smidig kniv för runt 80pix

1. jag använder den till att skruva i grejor med den, skrapa på olika material, sten metall

2. jag vässar den mot stenhällen där jag sitter och det funkar bra :)

3. Och nu letar jag efter en bra kniv till min grabb, en Mora som har två,,hm..vad heter det nu.."säkerhetsgrejsimojs"

4. Har tänkt på eller funderat men kommit till sans, har velat ha tag i en machetes, ja, för att när vi är på fiskeresor så är det så mycket sly så man inte kommer fram ibland, då hade storkniven varit bra. *ler*
1. Och du tycker det är konstigt att din "gubbe" inte vill låna ut sin kniv till dig?!?

2. Se punkt ett.

3. Menar du parerskydd??

4. Om du fortfarande är intresserad av större huggare/machetes så kika på t ex Tramontina som gör mycket enkla och billiga grejor. Ett annat bra och rimligt prissatt märke är Ontario: http://www.teraasekeskus.com/images/extra/OntarioMachete2.jpg

~Paul~

1. håller med och dessutom var det länge sedan jag såg så bedrövliga knivar till ett så hutlöst pris.

2. btw. har sett att EKA-knivarna är poppis här i tråden, ni har väl inte missat att claes olson säljer ut dom för halva rea priset dvs under 100-ingen i stället för 249:- -299:-
1. Precis :).

2. Har redan blivit omnämnt i en annan tråd. Jag har köpt på mig 3 stycken 88:eek:r och 6 stycken 92:eek:r. Har sedan tidigare några stycken av varje.

~Paul~

Flickkniv...

Det gick! Lekmassan dög till min förvåning att göra knivskaft av. En snyggt småflicksrosa kniv med mjuka former till lilltjejen. Hon lär växa ur den på något år, men hon får den kniv hon ville ha! När massan stelnat fick den en strykning lamineringsepoxy för att inte smulas sönder. De andra knivarna är hembyggen. Den lilla är en gåva från min lillebror, den större har jag byggt själv. Detta kallar jag tjejknivar! Anna
PS: Istället för parerskydd fick hon klämma åt med handen medan massan var mjuk. Det blev en liten skyddande valk precis vid kanten mot bladet.

Bilagor

• 2009_0307vinter-080114.jpg
    2009_0307vinter-080114.jpg
    27.7 KB · Visningar: 358
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
iceman123 Bra Svenska märken för knivar Utrustning allmänt 59
Hattmakaren Bushcraftkniv... Utrustning allmänt 165
Dan B Monsen och hans knivar. Utrustning allmänt 9
Discoackel Knivar Utrustning allmänt 2
Amatar Hittade några knivar... Utrustning allmänt 7
Touchofred Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar. Utrustning allmänt 12
Knivhuset Rengöring av knivar Utrustning allmänt 12
hedstrom89 Bark River knivar Utrustning allmänt 14
GeoMicke Knivar med skarp rygg Utrustning allmänt 101
Molngrabb Knivar, dessa knivar! Utrustning allmänt 78
Glännman Slipa både knivar och yxan på stenar Utrustning allmänt 21
seved1 Kanske fiske knivar Utrustning allmänt 20
majjen Vackra knivar Utrustning allmänt 21
Bandymannen Hemgjorda Knivar (Bilder) Utrustning allmänt 1
F3l1XB Fakta om knivar (eller knivporr för nybörjare) Utrustning allmänt 38
pamplemousse Vem harRandall Kniv/Knivar Utrustning allmänt 0
Sten-Olle Sökes: Bushcraft knivar! Utrustning allmänt 46
niking Vilken hårdhet på multitängernas knivar? Utrustning allmänt 19
Sten-Olle På jakt efter Helle knivar! Utrustning allmänt 7
gro Mora 2010 Utrustning allmänt 68
JohnnyL Knivar -igen Utrustning allmänt 19
Polarnatt Knivar = förlängare Utrustning allmänt 50
j_stellan Hur många mora-knivar har du? Utrustning allmänt 39
geting Knivar från Sika Hill Utrustning allmänt 120
Otto Lager Knivar Utrustning allmänt 19
mipert Är verkligen slöa knivar farliga? Utrustning allmänt 115
Anders.T FROST-knivar Utrustning allmänt 1
apport Dyra knivar! Utrustning allmänt 297

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg